تفاهمنامه همکاری ما بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان و اتاق بازرگانی و صنایع تاجیکستان در راستای گسترش مراودات تجاری به امضا طرفین رسید.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، این تفاهمنامه که توسط محمدرضا صفا رییس اتاق بازرگانی هرمزگان و جوره خان جمشید جمعه خان زاده رئیس اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری تاجیکستان به امضا رسید طرفین در سازماندهی با شرکت در نمایشگاه های ملی، بین المللی و تخصصی، دفاتر اطلاع رسانی، سمپوزیوم ها، کنفرانس ها و رویدادهای مشابه که در اتاق بازرگانی هرمزگان با اتاق بازرگانی جمهوری تاجیکستان به منظور بهبود و گسترش همکاری های اقتصادی برگزاری می شود، همکاری دوجانبه خواهند داشت.

 

همچنین بر اساس این تفاهمنامه طرفین تمام تلاش خود را برای ارائه کمک در حل و فصل مشکلاتی که تجارت بین جوامع تجاری اتاق بازرگانی هرمزگان با اتاق بازرگانی جمهوری تاجیکستان را تحت تاثیر قرار می دهد، به کار خواهند بست.

 

در ادامه دیدار هیات تجاری هرمزگان با مسوولان بخش های مختلف کشور تاجیکستان ایمان جمالی رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی هرمزگان در حاشیه نشست با معاون وزیر صنعت و تکنولوژی نوین تاجیکستان اظهار داشت: دنیا با ظرفیت های تجاری استان هرمزگان در بخش های مختلف به ویژه در بخش  کشاورزی و تجاری به خوبی آشنا است و بدون شک روابط تجاری تاجیکستان و هرمزگان می تواند به نقطه قابل قبولی برسد.

 

استفاده از بازار تاجیکستان برای صادرات محصولات استان هرمزگان به سراسر دنیا، ایجاد کارخانه فرآوری آبزیان در تاجیکستان توسط استان هرمزگان، فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی تاجیکستان و صادرات آن به کشورهای حوزه خلیج فارس توسط استان هرمزگان از پیشنهاداتی بود که توسط رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی هرمزگان به طرفین تاجیکی ارائه شد.

 

همچنین دکتر براهیمی رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ضمن معرفی ظرفیت های گردشگری هرمزگان اظهار داشت:

اتاق بازرگانی هرمزگان تاکید بسیار ویژه ای در بحث مبادلات بین المللی و شناساندن ظرفیت های استان هرمزگان در بحث اقتصادی و گردشگری به کشورهای هدف دارد و تاکنون با اتاق های بازرگانی کشورهای متعددی ارتباط برقرار کرده و دستاوردهای بسیار خوبی نیز به دنبال داشته است و امید می رود تاجیکستان نیز با توجه به تشابهات فرهنگی و مناسبتی که با کشور عزیزمان ایران دارد بتواند ارتباط بسیار خوبی بین تجار تاجیکستان  و تجار استان هرمزگان در زمینه گردشگری و صنایع دستی با همکاری دو اتاق برقرار نماید.

 

در بخش صنایع نیز سیدعلی هاشمی رییس کمیسیون انرژی و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی هرمزگان اظهار داشت: از آنجا که دو کشور ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری دارند تاکید ما نیز بر استفاده از ظرفیت ها برای توسعه روابط در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری است و بدون شک ظرفیت‌های استان هرمزگان برای فعالین اقتصادی در تاجیکستان به ویژه در بخش صنعت قابل توجه خواهد بود.

وی تصریح کرد: هرمزگان از قطب‌های ویژه اقتصادی در کشور است که علاوه بر سرمایه گذاران داخلی، بسیاری از سرمایه‌گذاران از کشورهای مختلف نیز، علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این استان هستند

هاشمی افزود: بیش از یک هزار واحد تولیدی صنعتی و معدنی در این استان فعال است و امید می رود بتوانیم ارتباط خوبی در این بخش با کشور تاجیکستان برقرار کنیم .

انتهای خبر /