مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد قشم از انتخاب قشم به عنوان یکی از مناطق برتر کشور از نظر تعداد این نوع کانون ها خبر داد و گفت: همزمان با چهل و‌سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در رویداد ملی فهما ( فرهنگی و هنری مساجد ایران ) 1400 که با شعار به توان مردم در سطح بیش از 26 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد سراسر ایران اسلامی برگزار شد، قشم به عنوان یکی از 18 شهرستان برتر کشور انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، حجت الاسلام محمد طاهری فرد افزود: در سومین رویداد ملی فهما پس از بررسی های جامع سامانه‌ای، هیات انتخاب این رویداد ضمن قدردانی از ۴۲۹ شهرستان مشارکت ‌کننده در فهما ۱۴۰۰؛ مجموعا ۱۸ شهرستان را به عنوان شهرستان‌های برتر درپنج سطح و براساس تعداد کانون‌های هر شهرستان معرفی کرد.

به گفته طاهری فرد در سطح اول این رقابت ها از بین ۲۵۲ شهرستان که از نظر آماری دارای حداکثر ۵۰ کانون در سطح مساجد آن شهرستان هستند، قشم همراه با شهرستان‌های بروجن از استان چهار محال و بختیاری؛ اشکذر از استان یزد؛ شادگان از استان خوزستان، بیله سوار از استان اردبیل و آبادان از استان خوزستان به عنوان شهرستان های برتر معرفی شدند.

گفتنی است کانون های فرهنگی هنری مساجد از مراکز توانمند برای تحقق اهداف اصیل انقلاب اسلامی هستند که همیشه مطابق با شرایط و اقتضائات روز و بررسی و احصا نیازهای فرهنگی جامعه ایفاگر نقش سازنده در جامعه اسلامی بوده اند. حضور مطلوب و اثر بخش کانون های فرهنگی هنری در عرصه های مختلف با محوریت مساجد، به صورت خودجوش و برخاسته از انگیزه های متعهد و استعدهای ناب انقلابی مبین کارکردهای مفید و چند منظوره این ساختار تشکیلاتی منسجم و با قابلیت بالاست.

انتهای پیام