رئیس بیمارستان فارابی بستک از انجام دو عمل جراحی تعویض مفصل ران و ترمیم پارگی رباط صلیبی زانو برای اولین بار در بیمارستان فارابی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، دکتر کهن گفت: مورد اول  آقای ۸۵ ساله که از سه ماه قبل دچار شکستگی گردن ران شده بود با دستور متخصص ارتوپدی  عبدالرضا ساجدی تحت عمل جراحی  بای پلار همی آرتروپلاستی قرار گرفت و برای وی پروتز فمور گذاشته شد.

مورد دوم  آقای چهل ساله با پارگی رباط صلیبی زانو که تحت عمل  جراحی آرتروسکوپی (جراحی بسته  مفصل با استفاده از مانیتور و دستگاه  آرتروسکوپ)  قرار گرفت و رباط صلیبی بیمار ترمیم شد.

کهن ضمن تشکر از تیم بیهوشی و اتاق عمل بیمارستان فارابی، افزود: عمل جراحی حساس انجام شده بر روی هر دو بیمار با موفقیت انجام شده و بیماران با حال عمومی  رضایت بخش از بیمارستان ترخیص شده اند .

گفتنی است ساجدی جراح  استخوان و مفاصل از پزشکان  فعال بیمارستان است که از چهار ماه قبل در بیمارستان فارابی بستک مشغول به کار  می باشد.

و طی این مدت عمل جراحی متعددی توسط ایشان در بیمارستان فارابی انجام شده است .

لازم به ذکر است از زمان راه اندازی بخش ارتوپدی بیمارستان نیاز به اعزام بیماران ترومایی که دچار شکستگی اندام ها شده اند تقریبا مرتفع شده است‌.

انتهای پیام