مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طرح مطالعاتی احداث کریدور خطوط جامع بندر خلیج فارس با هدف ايجاد بستری مناسب براي ارائه خدمات هرچه بهتر به بخش خصوصي و تسهیل در امر واردات و صادرات فرآورده هاي نفتى در حال انجام است .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز  ، ” علیرضا محمدی کرجی ران” هدف از اجرای این طرح مطالعاتی را ساماندهی و افزایش بهره برداری از حداکثر ظرفیت های اسکله و سایتهای نفتی در بندرخلیج فارس بیان کرد.

وی ایجاد بستری مناسب برای خدمات بهتر به بخش های خصوصی در واردات و صادرات فرآورده های نفتی بر اساس استانداردهای معتبر را از دیگر اهداف پروژه یاد شده برشمرد .

به گفته محمدی کرجی ران با احداث کریدور خطوط جامع بندر خلیج فارس علاوه بر افزایش حجم عملیات تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی، بهره روری از اسکله ها نیز افزایش یافته و به تبع آن شاهد کاهش ماندگاری شناورها در لنگرگاه خواهیم بود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی خاطر نشان کرد: با اتصال تمامى شرکت های سرمایه گذار به محوطه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر شهید رجایی انتقال فرآورده های متنوع سبک و سنگین نیز از طریق ریل به مخازن مستقر در بندر خلیج فارس امکان پذیر خواهد شد.

وی ادامه داد: با ساماندهی و احداث خطوط جدید امکان پذیرش شناورهای با سایز بزرگ و اتصال آن به مخازن بندر خلیج فارس فراهم و ما حصل این اقدام افزایش سهم بازار در منطقه است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعتبار در نظر گرفته شده برای قرارداد مطالعه را ۱۲ میلیارد ریال و اعتبار پیش بینی شده جهت اجرای عملیات عمرانی را رقمی بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در ابتدا ۱۵ شرکت به این خطوط متصل شده و بر اساس طرح، در آینده تمامی شرکت های سرمایه گذار نفتی واقع در بندر شهید رجایی از این خطوط بهره مند خواهند شد.

محمدی کرجی ران ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح امکان اتصال پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و پالایشگاه بندرعباس بدون واسطه و به صورت مستقیم به مخازن نفتی موجود در بندر شهید رجایی فراهم خواهد شد.