مدیر بهره‌‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی هرمزگان، پس از بارندگی بی سابقه دی‌ماه 1400، با ذکر این نکته که خللی در تامین آب اراضی دشت میناب رخ نداد، گفت: کانال‌های انتقال آب دشت میناب دچار خسارت شدند که در کمترین زمان ممکن تعمیر و بازسازی شدند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،رضا ترکمندی، با اشاره به سیلاب کم سابقه دی ماه سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: وقوع سیلابی با دوره بازگشت بیش از ۵۰۰ سال، موجب طغیان رودخانه‌های اصلی و فرعی استان شد و در نتیجه آن برخی از تاسیسات آبی استان هرمزگان دچار خسارت شدند.

ترکمندی ، عنوان کرد: در پی این سیلاب بخش عمده‌ای از کانال‌های آبی شبکه میناب دچار شکستگی و رسوب‌گرفتگی شوند و در تامین آب بهره‌برداران دچار چالش شدند.

وی، با ذکر این نکته که این کانال‌ها آب مورد نیاز سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشت میناب را تامین می‌کند، تصریح کرد: با توجه به اهمیت این تاسیسات آب‌رسانی، ترمیم و بازسازی بخش‌های آسیب دیده به سرعت در دستور کار قرار گرفت و فرایند آب‌رسانی در سریع‌ترین زمان ممکن پس از وقوع سیلاب انجام شد.

ترکمندی، با اشاره به ۵۰ هزار متر مکعب لایروبی از درون این کانال‌های آب‌رسانی، ابراز کرد: با توجه به تخریب‌های گسترده سیلاب، بیش از ۵ کیلومتر راه دسترسی به کانال‌های برای انجام تعمیرات ایجاد شد.

وی، با اشاره به لایروبی ماشینی کانال و خاکریزی و تسطیح جاده‌های دسترسی برای تکمیل این عملیات، خاطرنشان کرد: در ۱۹ نقطه از طول کانال آبیاری دشت میناب عملیات لایروبی ماشینی و دستی و روسوب زدایی انجام شد.

مدیر بهره‌‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی هرمزگان ابراز کرد: ۶ عملیات خاک‌ریزی و تسطیح سازی جاده دسترسی نیز برای تامین آب اراضی کشاورزی و باغات مردم دشت میناب انجام شد و خوشبختانه با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های نیروی انسانی و تجهیزات به سرعت نسبت به تعمیرات کانال‌ها اقدام شد و تامین آب اراضی تحت پوشش در کمترین زمان از سر گرفته شد.

انتهای پیام