موافقت نامه همکاری داوری بین مرکز داوری اتاق بازرگانی و انجمن صادردرکنندگان و واردکنندگان مواد غذایی استان هرمزگان با حضور مرتضی کناری زاده رئیس دفتر مرکز داوری اتاق ایران در اتاق بازرگانی بندرعباس و فرامرز‌ گودرزی رئیس انجمن صادرکنندگان و واردکنندگان مواد غذایی استان هرمزگان منعقد گردید.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،  به موجب این تفاهم نامه مقرر گردید انجمن مواد غذایی شرایط و ترتیباتی در زمینه آموزش اعضا انجمن ، اشنایی با نحوه حل و‌فصل اختلافات از طریق داوری و ارجاع اختلافات تجاری اعضا به میانجیگری و داوری به مرکز داوری اتاق بازرگانی فراهم گردد .

 کناری زاده در این جلسه اظهار داشت تلاش اتاق بازرگانی بر این است که کلیه اختلافات دارندگان کارت بازرگانی و عضو اتاق بازرگانی در درون اتاق بازرگانی حل و فصل گردد و نیازی برای مراجعه به دادگاه نباشد.

وی بیان داشت روش میانجیگری و داوری در اختلافات تجاری به لحاظ ویژگیهایی که دارد یکی از بهترین مکانیسم های حل و فصل اختلافات تجاری در تجارت بین الملل و داخلی است.

کناری زاده در ادامه خواستار اقدامات اجرایی جهت درج شرط میانجیگری و داوری در کلیه قراردادهای تجاری اعضا انجمن و مراجعه اعضا به مرکز داوری اتاق بازرگانی گردیدند .

گودرزی رئیس انجمن موادغذایی نیز در ادامه افزود این انجمن تمایل دارد که اعضا انجمن با میانجیگری و داوری، مرکز داوری آشنایی بیشتری پیدا کنند و اختلافات خود را از این طریق حل و‌فصل نمایند . با توجه به سابقه مرکز داوری درحل و فصل تعدادی از اختلافات تجار و رضایت مندی این دوستان ، تلاش خواهیم کرد که این ظرفیت قانونی اتاق بازرگانی مورد استفاده بهینه قرار گیرد و اعضا انجمن به دادگاه مراجعه نکنند .

در پایان طرفین براجرایی شدن مفاد تفاهم نامه در کوتاه ترین زمان ممکن تاکید کردند.

انتهای پیام