تفاهم نامه همکاری با هدف استفاده بهینه از ظرفیت های متقابل در راستای تربیت نیروی متخصص و کاردان میان دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان و منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس امضاء شد.

به گزارش  پایگاه خبری صبح دریا نیوز ،  با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و منطقه ویژه اقتصادی  صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ، تفاهم نامه همکاری با هدف استفاده بهینه از ظرفیت های متقابل در راستای تربیت نیروی متخصص و کاردان میان دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان و منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس امضاء شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان ، در این نشست با تاکید بر وجود صنایع بزرگ در هرمزگان و کمبود نیروی ماهر در استان اظهار داشت: تربیت نیروی کارآزموده و متخصص و سوق دادن آنها جهت اشتغال می تواند کمک قابل توجهی به وضعیت اشتغال در استان نماید.

احسان کامرانی راه اندازی کارگروههایی در جهت نزدیک کردن دانشگاه با صنعت را نیازی ضروری دانست و افزود: وجود امکانات و تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی مطلوب در دانشگاههای آزاد اسلامی استان این توان را دارد تا با کمک صنایع مطالعات و تحقیقات گسترده ای در حوزه آموزش نیروهای ماهر انجام دهد.

دانشکده مهارت و کارآفرینی  بندرعباس مجری برگزاری دوره های مهارت محور 

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس نیز در این جلسه با بیان اینکه برگزاری  دوره های مهارت آموزی در دانشگاه آزاد اسلامی به حوزه معاونت آموزش های عمومی و مهارتی آن دانشگاه سپرده شده است گفت : با توجه تغییر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی به سمت مهارت آموزی و همچنین وجود پتانسیل های بالقوه اعم از سخت افزاری و نرم افزاری ،  تربیت نیروی ماهر و متخصص در جهت تولید شغل و همچنین اشتغالزایی به این دانشکده محول شده است .

باوقار افزود: سعی ما طراحی دوره هایی پویا و کاربردی است که بلافاصله منجر به اشتغال شده و بتواند تاثیرات مثبتی بر اکوسیستم اشتغال در سطوح مختلف علی الخصوص تربیت کارگر و تکنسین ماهر داشته باشد

در ادامه نشست مدیرعامل  منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس نیز با تقدیر از دغدغه مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، از کمبود مهارت به عنوان یکی از دلایل عمده بیکاری در استان  نام برد و اظهار امیدواری کرد مدارس عالی مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در سطوح مختلف نیاز های متفاضیان کار  از یک سو و بنگاه های صنعتی و اقتصادی را از سوی دیگر برآورده سازد.

خلج طهرانی  از هر گونه همکاری با دانشگاه برای به ثمر رسیدن طرح مدارس عالی مهارتی در هرمزگان استقبال و خاطر نشان کرد منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در چارچوب ماموریت های خود از  بسط مهارت آموزی و ارتقا سطح توانمندی نیروی انسانی حمایت می کند.

وی همچنین حرکت به سمت حل مسائل جامعه را یک رویکرد مبارک در دانشگاه آزاد اسلامی دانست و اذعان داشت تمام بخشهایی که با بحث اشتغال و مهارت آموزی سرو کار دارند باید در هماهنگی با هم و منطبق بر نیازهای واقعی هر منطقه نسبت به هدف گذاری و اجرای برنامه های خود اقدام کنند.

در پایان ، تفاهم نامه همکاری سه جانبه به منظور ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر در زمینه های تحقیقاتی ، مشاوره ای و آموزشی با امضای رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و معاون آموزش های عمومی  و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و همچنین  مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس منعقد شد.