تفاهم نامه همکاری 3 جانبه کمیته امداد، بانک مهر ایران و شرکت توزیع برق در طرح برکت آفتاب زرین هرمزگان با هدف احداث 400 نیروگاه های خورشیدی برای خانواده های تحت حمایت کمیته امداد در روستاهای استان هرمزگان منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مدیرکل کمیته امداد هرمزگان در این خصوص گفت: در راستای تحقق شعار “سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” و کسب درآمد پایدار برای خانواده های نیازمند، طرح “برکت آفتاب زرین هرمزگان” با مشارکت و همکاری کمیته امداد، بانک مهر ایران و شرکت توزیع برق در روستاهای استان هرمزگان اجرا می گردد.

جلیل تراهی، افزود: طبق این تفاهم نامه به زودی کار نصب و اجرای ۴۰۰ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلو واتی خانگی ویژه خانواده های تحت حمایت این نهاد دراستان هرمزگان آغازمی‌شود.

تراهی  با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه بالغ ۴۰ میلیارد تومان اعتبار قرض الحسنه در نظر گرفته شده است ، تصریح کرد: هر نیروگاه خورشیدی ویژه خانواده های تحت حمایت این نهاد حدود ۱۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است که برای باز پرداخت این تسهیلات قرض الحسنه توسط خانواده‌ها با شش ماه تنفس و با اقساط هفت ساله در نظر گرفته شده است.

وی،  یادآور شد: براساس هدفگذاری احداث نیروگاه های خورشیدی در قالب طرح “برکت آفتاب زرین استان هرمزگان” در سال ۱۴۰۱ ، احداث و راه اندازی حدود چهار هزار نیروگاه خورشیدی ۵ کیلو واتی خانگی است.

انتهای پیام