استاندار هرمزگان از انعقاد سه تفاهم نامه احداث تاسیسات تامین و توزیع برق رسانی به هشت هزار هکتار از اراضی میگو هرمزگان در راستای مصوبات سفر رئیس جمهور بین استانداری هرمزگان ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان ، شیلات هرمزگان و شرکت برق منطقه ای استان با حضور جمعی از مسئولان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی با اشاره به اینکه در سفر ریاست محترم جمهور برق رسانی به مزارع پرورش میگوی هرمزگان به عنوان یکی از پروژه های پیشران دولت سیزدهم قرار گرفت، گفت: در فاز اول اجرای مصوبات سفر محترم ریاست جمهوری شش مجتمع پرورش میگو استان به میزان ۲۵ مگاوات با اعتباری بالغ بر ۱۲۵میلیارد تومان در نظر گرفته شد که بالغ بر چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی میگوی هرمزگان با اشتغال زایی هزار و ۸۰۰ نفر از آن بهره مند شد.

وی افزود : در فاز دوم نیز سه تفاهم نامه برق رسانی به چهار مجتمع پرورش میگو(لشتغان، جلابی، خضر و حسنلنگی) به میزان ۶۷ مگاوات با اعتباری بالغ بر ۹۱۰ میلیارد تومان منعقد می گردد که برای هشت هزار هکتار از اراضی پرورش میگوی استان با اشتغال زایی دوهزار و ۸۴۰ نفر برق رسانی صورت می پذیرد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه دولت متمرکز بر ارتقای زیر ساخت های تولید است افزود: حجم بالای مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری در بخش های تولید مانند شیلات، کشاورزی و صنعت نشان از همین مهم دارد.

دوستی تصریح کرد : اجرای پروژه های حاصل از این تفاهم نامه باعث افزایش حدوداً دو برابری بهره وری تولید در واحد سطح می شود که پایداری اشتغال، رونق اقتصادی و ارز آوری را به دنبال دارد.

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اهمیت برق رسانی به مزارع میگو در ارتقای تولید گفت: خوشبختانه شاهد توجه ویژه و عملی به ارتقای تولید و اشتغال زایی در دولت سیزدهم هستیم .

عباس مویدی تصویب و تخصیص هزار میلیارد تومان اعتبار جهت برق رسانی به مزارع پرورش میگو از سوی ریاست محترم جمهور و پیگیری های استاندار مردمی هرمزگان برای تحقق این مهم را نشان از عزم راسخ دولت سیزدم در خدمت به مردم است.

وی یکی از نیاز های اساسی مزارع پرورش میگو و افزایش تولید در این مزارع را برق رسانی خواند و گفت: افزایش تولید و ایجاد و حفظ اشتغال مستقیم و غیر مستقیم از مهمترین مزایای این طرح است.

مویدی گفت : برق رسانی به مزرع پرورش میگو نقش بسزایی در ارتقای راندمان تولید در مزارع میگو هم از جهت کیفی و هم کمی دارد .

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای هرمزگان گفت: این تفاهم بر اساس درخواست اداره کل شیلات هرمزگان جهت برق رسانی تکمیلی به سایت‌های پرورش میگوی جلابی، لشتغان، خضر و حسنلنگی و فی‌مابین استانداری هرمزگان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان، اداره کل شیلات هرمزگان و شرکت سهامی برق منطقه ای هرمزگان طبق مقررات و شرایطی که در اسناد و مدارک و مفاد تفاهم نامه درج شده است، منعقد می گردد.

فرشاد آدینه پور افزود : تامین برق مجتمع ها پرورش میگوی یاد شده و اعلام بلامانع بودن واگذاری انشعاب به شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان جهت خرید انشعاب در سایتهای مذکور، پس از انجام عملیات اجرایی پیش بینی شده جهت تامین برق و … را از اهم وظایف شرکت برق منطقه ای در این تفاهم نامه ها خواند.

انتهای خبر /