نشست تخصصی بررسی علل حوادث در زمان انتقال فرآورده های نفتی با حضور مدیران H.S.E وزارت نفت ، پالایش و پخش فرآورده های نفتی و شرکت های مجموعه وزارت نفت در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، در ابتدای این نشست مظاهر انصاری مدیر کل HSE وزارت نفت با گرامی داشت یاد شهید تندگویان گفت : هر چند وظیفه اصلی وزارت نفت خصوصا در شرایط فعلی ، تامین پایدار سوخت در کشور است ، اما باید توجه داشت که رویکرد ما به رعایت الزامات زیست محیطی جدی است .

انصاری افزود : هماهنگی و ایجاد اتاق فرماندهی واحد در هنگام بروز حوادث این امکان را فراهم میکند که همه جوانب ماجرا بطور همزمان رصد و مدیریت علمی شود.

در ادامه این جلسه نریمان نژاد مدیر HSE شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده ها ی نفتی ایران با اشاره به شرایط خاص سوخترسانی در کشور گفت : انتقال حجم عظیم انواع فرآورده های نفتی به اقصی نقاط ایران و پایداری سوخترسانی در کشور مرهون تلاش، مدیریت و برنامه ریزی های بی وقفه در این بخش حیاتی کشور است.

وی افزود : همکاران ایمنی و آتش نشانی و محیط زیست نیز هنگام خطر و بروز حوادث در کنار مدیران و همکاران عملیات برای حفظ جان و سلامت  کارکنان بلکه همه شهروندان، آموزش های لازم را گذرانده اند و تلاش می کنند.

در ادامه این نشست که با حضور مدیران شرکت های مجموعه وزارت نفت در هرمزگان و مسئولین واحد های  HSE  آنها برگزار شد ؛ شرکت کنندگان نظرات تخصصی و کارشناسی خود را ارائه کردند.

همچنین کیهان پور مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه خلیج فارس گزارشی از حادثه نشت فرآورده نفتی از خطوط لوله انتقال فرآورده بندرعباس –  سیرجان ارائه داد.

در پایان این جلسه احمد سالاری فر مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هرمزگان با اشاره به حضور مدیران مجموعه های پالایش و پخش و اعزام خودرو و تجهیزات ایمنی و آتش نشانی در شب حادثه مذکور و کنترل شرایط در کوتاهترین زمان ممکن و حداقل خسارت گفت: لازم است از حوادث این چنین تجربه اندوزی شود.

وی افزود در موارد مشابه نیازمند هماهنگی تمام دستگاه ها و صنایع در استان برای پیشگیری و مدیریت این حوادث هستیم.

گفتنی است پس از برگزاری این نشست ، مقامات مسول در محل نشت خطوط لوله حاضر شدند و بصورت میدانی در جریان تلاش های صورت گرفته برای مهار حادثه قرار گرفتند.

انتهای پیام