سه دستگاه پمپ انفوزیون توسط مدیریت امور شعب بانک های ملی استان هرمزگان در راستای مسئولیت های اجتماعی، به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان بندرعباس اهداء شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، پیرو نیاز سنجی قبلی توسط ریاست اداره امور شعب بانک ملی استان هرمزگان از مرکز آموزشی درمانی کودکان، سه دستگاه پمپ انفوزیون با مبلغ حدود یک میلیارد ریال به بخش های ویژه بیمارستان کودکان اهدا گردید.

پمپ سرم یا اینفیوژن پمپ (Infusion Pump )وسیله ای است که برای تزریق مایعات به بدن استفاده می شود، تزریق سرم به بیماران در حالت عادی، به کمک نیروی جاذبه انجام گرفته و تنها سرعت قطرات سرم تنظیم می شود، اما در دستگاه پمپ سرم، تنظیمات دقیق تری اعمال شده و برای تزریق مایعات حساس مانند مایع بی حسی اپیدورال، تزریق خون و یا تزریق داروهای شیمی درمانی از این وسیله استفاده می شود، با تنظیم دستگاه، مایع با سرعت معین و ایمن وارد بدن شده و از آسیب به رگ و ایجاد فشار بیش از اندازه جلوگیری به عمل می آید. در صورتی که فشار بیشتر شده و یا هر گونه خطری بیمار را تهدید کند، زنگ هشدار دستگاه به صدا در می آید و عملکرد تزریق متوقف می شود.

 عبدالله آبسواران رییس اداره امور شعب بانک ملی استان هرمزگان و دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان هرمزگان پس از حضور در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان با تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از کادر درمان به رسالت های اجتماعی بانک ملی اشاره نموده و انجام این مهم را بخصوص در حوزه درمان ضروری عنوان نمود.

عبدالمجید ناظمی رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان نیز با قدردانی از کمک های خیرانه بانک ملی در امر درمان بیماران بویژه کودکان استان، تقدیر و تشکر نمود.

 انتهای پیام