رییس واحد اهدا عضو استان هرمزگان، از اهدا اعضاء یک جوان ۲۳ ساله خرم آبادی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، محمود حسین پور گفت: قلب، کبد و کلیه های رضا حسن زاده، جان آفرین ۲۳ ساله خرم آبادی جهت پیوند به چهار بیمار نیازمند عضو پیوندی، طی عمل هاروست برداشت و توسط جت اورژانس هوایی  به بیمارستان شهید رجائی تهران و ابوعلی سینای شیراز منتقل شد.

حسین پور در ادامه افزود: این جان آفرین عزیزبه دنبال تصادف با موتوسیکلت، توسط آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهید محمدی،  منتقل و در بدو ورد به علت ضربه وارد شده به سر، برای وی لوله تنفسی گذاشته و به بخش مراقبت های ویژه منتقل گردید. متاسفانه به علت شدت جراحت وارده به سر، دچار مرگ مغزی شده و بعد از تایید مرگ مغزی وی، توسط متخصص داخلی مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب، بیهوشی و متخصص پزشکی قانونی؛ هماهنگی های لازم جهت اعزام  جراح قلب از تهران و جراح کبد و کلیه از شیراز انجام شد و با تلاش تیم اهدا عضو استان قلب این جان آفرین گرانقدر جهت پیوند به یک آقای ۴۹ ساله  توسط جت اورژانس هوایی عازم تهران و کبد و کلیه با هواپیما به شیراز منتقل و بعد از از انجام آزمایشات لازم به سه بیمار نیازمند عضو پیوندی، پیوند خواهد شد. گیرنده یکی از کلیه ها از استان هرمزگان میباشد.

رییس واحد اهدا عضو استان هرمزگان ضمن تقدیر از خانواده ایثارگر حسن زاده به خاطر انجام این کار خدا پسندانه گفت: این دومین اهدا قلب و پانزدهمین اهدا عضو انجام شده در استان طی سال جاری بوده است. و با ایثار خانواده این جان آفرینان گرانقدر بیش از ۴۰ نفر حیاتی دوباره یافتند.

انتهای پیام