جانشین فرمانده کل انتظامی کشور یکی از مؤلفه‌های مهم در بحث امنیت اقتصادی را مقابله با قاچاق خصوصا کالا و ارز دانست و از فعال سازی قرارگاه مقدم در حوزه مقابله با قاچاق از مناطق جنوبی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، سردار قاسم رضایی امروز (یکم اسفندماه) در جلسه قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز فراجا در فرماندهی انتظامی استان هرمزگان، ضمن تبریک اعیاد رجب و شعبان، عنودان کرد: برای مقابله هدفمند با قاچاق کالا باید تمامی دستگاه‌های متولی پای کار باشند.

رضایی با اشاره به اینکه یکی از مأموریت‌های ذاتی پلیس، مبارزه با مفاسد اقتصادی خصوصا قاچاق کالا و ارز است، بیان داشت : پلیس قاطعانه با هرگونه قانون شکنی و اخلال در نظم اقتصادی برخورد قانونی می‌کند و این اجازه را نخواهد داد تا قاچاقچیان برای رسیدن به اهداف و مطامع خود امنیت اقتصادی را خدشه دار کنند.

وی یکی از مؤلفه‌های امنیت اقتصادی را مقابله با قاچاق دانست و بیان داشت : در بحث مقابله با قاچاق باید هدف‌گذاری‌ها، استقرار و تلاش‌ها هدفمند باشند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه فراجا از تمام ظرفیت‌ها در جهت مبارزه با قاچاق استفاده خواهد کرد، گفت: امروز پدیده قاچاق دغدغه فرمانده معظم کل قوا و فرمانده کل انتظامی کشور و به نوعی دغدغه عمومی شده که باید از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با آن استفاده شود.

وی با بیان اینکه در بحث مقابله با پدیده قاچاق، تبادل اطلاعات و اقدام مشترک مورد تأکید می باشد، اضافه کرد: اولویت ما در بحث قاچاق مقابله با دانه درشت‌ها و قاچاق کلان است و در این راستا ما نباید توانمان را برای چیزهای جزء هدر بدهیم بلکه باید اولویت‌بندی کنیم زیرا مبداو مقصد مسیر و زمان در بحث مقابله با قاچاق برای ما بسیار مهم است.

این مقام عالی انتظامی کشور با تأکید بر ضرورت پیوست رسانه‌ای و مستند سازی کامل و مؤثر و متناسب با اقدامات، تصریح کرد: در موضوع مقابله با قاچاق کالا این استان از قابلیت‌هایی برخوردار است که باید با برنامه ریزی‌های مناسب، اقدامات شاخص و قابل توجه در این زمینه مقابله جدی صورت گیرد.

رضایی تاکید کرد: ایستگاه‌های بازرسی در این استان باید به صورت محسوس و نامحسوس بازبینی و مستمر قرار داشته باشند تا در جهت ارتقاء کیفیت و اقدامات پیشگیرانه در این ایستگاه‌ها اقدامات حائز اهمیت و ملموسی انجام شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه این نشست به موضوعات مهم و مورد تأکید مقام معظم رهبری از جمله پیشگیری و مقابله با قاچاق و حمایت از تولیدات ملی اشاره کرد و گفت: بایستی در حوزه مقابله با قاچاق به گونه‌ای عمل کنیم که احساس امنیت شغلی در بین تولیدکنندگان داخلی ارتقاء یابد البته در این خصوص اقدامات موثری انجام شده اما بایستی بیش از پیش به این موضوع اهتمام ویژه شود.

وی با اشاره به اقدام مناسب فراجا در راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی برای مقابله با کالای قاچاق بخصوص در مبادی رسمی و قاچاق‌های سازمان یافته، یادآور شد: استفاده مؤثر و مناسب از توان پهپادی، بالگردی و راداری سپاه و ستاد کل در حوزه مقابله با قاچاق بسیار موثر و کارساز بوده که این مهم مورد تاکید است.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه آمار شهدای انتظامی نشان از قاطعیت پلیس در برخورد با قاچاق دارد، تاکید کرد: انهدام و معدوم‌سازی کالای قاچاق با هماهنگی و اخذ مجوز قضایی در پیشگیری از قاچاق بسیار مؤثر است.

سردار رضایی با تأکید بر اینکه اجرای رزمایش مقابله با قاچاق در پیشگیری از آن امری ضروری و مورد تأکید است، گفت: تدبیر بر این است که فرماندهی مرزبانی با پلیس امنیت اقتصادی ضمن بررسی نقاط ضعف و قوت اقدامات قبلی، نسبت به اقدام مضاعف و اساسی در این زمینه اقدام کنند اما باید با اشرافیت اطلاعاتی کامل به مقابله با قاچاق کالا بپردازند.

جانشین فراجا در پایان با اشاره به اینکه باید تمرکز امکانات و نیروها بر مبنای اولویت انجام مأموریت باشد، خاطرنشان کرد: در این استان قاچاق یکی از موضوعات بسیار حائز اهمیت است که باید مقابله با آن در دستور کار جدی قرار گیرد.

انتهای خبر /