با حضور مسئولین کشور، استانی و شهرستانی: اولین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور با معرفی آثار برتر بازیگری، طراحی لباس، طراحی صحنه، گریم، نویسندگی و کارگردانی، به کار خود خاتمه داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،معاون فرهنگی اداره کل فرهنگی هنری و فضاهای تربیتی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی تئاتر درسی که در سالن فرهنگ سرای شهرستان میناب برگزار می شد، اظهار داشت: خوشحال هستم در فضای استانی قرار دارم که جغرافیای آن خاستگاه بسیاری از بزرگان هنرمندان و مهد فرهنگ بوده است.

فرهاد قاسم پور افزود: اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش دو رویکرد؛ تربیت هنری و هنرمند پروری و همچنین استفاده از زبان و بیان هنری برای آموزش مفاهیم نظام تعلیم و تربیت را دنبال می کند که تئاتر درسی تلاقی این دو رویکرد است.

به گفته قاسم زاده، تئاتر درسی می تواند در تسهیل، تسریع و شیرین شدن روند آموزش و پرورش و دوری از آموزش های سنتی و نیز شناسایی، جذب و هدایت دانش آموزان مستعد، نقش آفرینی کند. 

وی با بیان اینکه سرود دانش آموزی میناب را می توان جزء میراث فرهنگی و هنری استان و کشور نام برد، اظهار داشت: برای شناساندن آثار برتر دانش آموزی،  هفته ای بنام سرود و نمایش نام گذاری شده و آثار فاخر سرود و تئاتر  کشوری را از طریق برنامه شاد در بازدید همه هنر دوستان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: تربیت ساحت های شش گانه حوزه تعلیم و تربیت از کلیدی ترین موضوعات سند تحول است.

محمد قویدل افزود : زمانی می توانیم به تربیت ساحت های ششگانه دست پیدا کنیم که این تربیت با هنر تلفیق شود و تئاتر درسی علاوه بر پویایی و نشاط آموزش در کلاس درس، تربیت جنبه های مختلف دانش آموزان را محقق می سازد.

قویدل با تشکر از همکاری تمام افرادی که در پایه گذاری و برگزاری این جشنواره مشارکت داشتند، اظهار داشت: چهار هزار و ۱۶۳ اثر به این جشنواره راه پیدا کرده بودند که کانون شهید مطهری اندیمشک، کانون شهید کامیاب لنگرود، کانون شهید عمرانی میناب و کانون شهید مطهری بهارستان بیشترین مشارکت را در این جشنواره داشته اند و از استان هرمزگان، گیلان، شهرستانهای تهران، البرز، خوزستان و فارس بیشترین آثار به جشنواره ارسال شده بود.

وی ادامه داد: آنوشا سلطانی با نمایش  پرسشگری از دبستان حدیث مهر استان اصفهان نفر برتر جشنواره، فاطمه قطارانی با نمایش زیرکی از  دبستان شاهد شهید یوسف عسکری میناب، محمد حسین چوبین با نمایش ناجی از  دبستان معراج فارس مشترکا مقام دوم و عسل مرادی با نمایش برگی از تاریخ زمین از دبستان شاهد فرشتگان خوزستان، رومینا بخشنده مهربان پور با اثر آسمان در شب از دبستان شهید ملک زاده البرز به صورت مشترک توانستند مقام سوم اولین جشنواره ملی تئاتر درسی را به خود اختصاص دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان ادامه داد:  در پایان اولین جشنواره ملی تئاتر درسی ایران، نفرات برتر در زمینه بازیگری، طراحی لباس، طراحی صحنه، گریم، نویسندگی و کارگردانی و همچنین داوری از نگاه داوران کودک معرفی می شوند.

انتهای پیام