در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، رئیس هیئت مدیره موسسه ستاره توانبخش هرمزگان از برگزاری اولین جشنواره موسیقی مجازی معلولین مهر هرمزگان خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، حمید پورحسن گفت : جشنواره موسیقی مجازی معلولین مهر هرمزگان موسسه ستاره توانبخش هرمزگان با حمایت و همکاری سازمان بهزیستی استان ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری بندرعباس این جشنواره را برگزار می شود.
وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره از یکم دی ماه توسط این موسسه منتشر شد و شرکت کنندگان بیست روز فرصت داشتند که آثار خود را از طریق فضای مجازی به دبیرخانه این جشنواره جهت بازبینی و داوری ارسال کنند ، افزود : با توجه به درخواست افراد داوطلب مبنی بر تمدید تاریخ جشنواره ، تاریخ ارسال آثار تا تاریخ ۵ بهمن ماه تمدید شد.
پورحسن توضیح داد : این جشنواره در شش بخش موسیقی کلاسیک ، موسیقی پاپ ، موسیقی ردیفی ( ایرانی) ، موسیقی نواحی ( همان محلی ) ، موسیقی تلفیقی و ترانه سرایی می باشد که در مجموع ۱۶ اثر گروهی و ۲۶ اثر انفرادی به دبیرخانه ارسال شد.
دبیر جشنواره موسسه ستاره توانبخش هرمزگان با اشاره به اینکه تاریخ بررسی و بازبینی آثار توسط داوران از ۶ الی ۸ بهمن ماه بود ، ادامه داد : داوران با توجه به نوع آثار ارسال شده آنها را در چهار بخش گروه نوازی ، تکنوازی، تک خوانی ، ترانه سرایی داوری کردند .
وی با بیان این موضوع که از اکثر شهرستان های هرمزگان شرکت کننده داریم ، عنوان کرد : گروه ها و افراد برگزیده در تاریخ ۱۵ بهمن ماه ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در تالار شهید آوینی بندرعباس اجرا دارند.
رئیس هیئت مدیره موسسه ستاره توانبخش هرمزگان تصریح کرد : این اجراها بصورت زنده از طریق تلویزیون اینترنتی شرجی پخش می شود و سپس برگزیدگان این جشنواره اعلام و تندیس جشنواره ، لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا می شود .
پورحسن از اهداف این جشنواره به ایجاد بستری مناسب در حوزه موسیقی جهت فعالیت هرچه بیشتر این قشر از جامعه ، نشان دادن توانمندیهای معلولین به جامعه و ترغیب جامعه هدف در انجام فعالیت های هنری بویژه در حوزه موسیقی ،گسترش فعالیت های موسسه ستاره توانبخش هرمزگان و ایجاد ارتباطی پویا و سازنده با فعالان حوزه فرهنگ و هنر سراسر استان ، رسیدن به این مهم که معلولیت ناتوانی نیست بلکه محدودیتی است که اگر موقعیت مناسب باشد به حداقل ممکن خواهد رسید، اشاره کرد .
شایان ذکر است دربخش موسیقی محمد محترم پناه ، رضا کولغانی ، علی امینی و محمد زارعی و در بخش ترانه سرایی علی رضایی شریف داوری این جشنواره را برعهده دارند .
خبرنگار : جمیله دبیری نیا