اولین جلسه ایده پردازی و تدوین اطلس جامع گردشگری هرمزگان با حضور صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه در حوزه گردشگری در محل سالن جلسات موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ، عنوان کرد : این جلسه فرصتی است تا تدوین اطلس جامع گردشگری از پارسیان تا جاسک را به همت شما عزیزان رقم بزنیم.

محمد محسنی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۸ طرح جامع گردشگری به همت دانشگاه هرمزگان انجام‌شده، افزود: یک اثر مثبتی تهیه شد و مبنای کار خیلی از عزیزان است اما این طرح چون در سال‌های گذشته تهیه‌شده، نیاز به بروز رسانی دارد.

محسنی،  مطرح کرد : رویکردی که در اطلس جامع گردشگری دنبال می‌شود این است که علاوه بر ارائه خدمات به جامعه هدف که گردشگران هستند، بخشی از محتوای آن در اپلیکیشن ارگ هرمزگان نیز مورداستفاده قرار گیرد.

وی، ادامه داد: هدف اصلی تدوین اطلس جامع گردشگری این است که از پارسیان تا جاسک، از شمال حاجی‌آباد تا جنوب و جزایر یک نیازسنجی اساسی در حوزه سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات گردشگری در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه باید چند کار در هرمزگان انجام شود که حوزه گردشگری و صنایع‌دستی جهش پیدا بکند، اضافه کرد : اولین کار آموزش است، آموزش است که می‌تواند ضمن تسهیل در حوزه گردشگری، ارکان اجرایی یک حوزه مأموریتی را شکل می‌دهد.

محسنی بابیان اینکه آموزش مقدمه فرهنگ است و فرهنگ‌سازی وظیفه حکومت است، اظهار داشت: اگر یک کشوری در همسایگی ما توانسته سهم خود را از سرانه بازار و کسب‌وکار گردشگری بگیرد به این دلیل است که ۲۰ سال پیش خوب آموزش داده است.

این مسئول ، خاطرنشان کرد : محصلینی که خوب آموزش‌دیده‌اند، اکنون مدیران اجرایی و فعالان اقتصادی در حوزه گردشگری هستند و اطلاعات کامل دارند و می‌دانند گردشگری چیست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: باید دیتا و یک نقشه راهی باشد که بعد از آموزش افراد آموزش‌دیده بتوانند بر اساس آن گردشگران را راهنمایی و فرایند سرمایه‌گذاری را تسهیل کنند.

 وی با اشاره به اینکه نوشته و داشته مکتوب به‌روز شده در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی نداریم، افزود: اطلس جامع گردشگری باید تهیه و تدوین شود و بتواند برای ۱۰ سال آینده استان هرمزگان جوابگو باشد.

 محسنی تأکید کرد: ما می‌توانیم با نگاه جمعی نتایج بهتری را به دست آوریم و امیدوارم تدوین این اثر جمعی هر زمان که اتفاق افتاد، منشأ خیروبرکت و فعالیت‌های اقتصادی برای استان باشد و مردم این سرزمین به آن چیزی که حقشان است برسند.

 در ادامه صاحب‌نظران و اساتیدی همچون دکتر عباس براهیمی، دکتر محمد اکبریان، دکتر مهدی میرزاده، دکتر محمد کاظمی، حسین حسین زاده شهابی، میثم قاسمی، مهدی دهدار، عبدالعزیز قاسمی، محمد احمدی زاده، علیرضا ادیمی، سید محمد میرحسینی، علی پوزن، محسن زارعی، محسن امیر مجاهدی، علی مهدی و… در این جلسه، مطالب تخصصی خود درباره اطلس جامع گردشگری را بیان کردند.

انتهای پیام