با حضور استاندار هرمزگان حمل یکسره کالا و ترخیص 24 ساعته کالا در این بندر کلید خورد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در بازدید از بندر شهید رجایی رسما حمل یکسره کالا و ترخیص ۲۴ ساعته کالا در این بندر را کلید زد.

دوستی در این خصوص اظهار داشت : بندر شهید رجایی مهمترین کانون واردات و صادرات کالای کشور است که بر همین مبنا نیازمند نگاه ویژه به این بندر مهم هستیم.

وی افزود : یکی از سیاستهای دولت و از جمله دستورات ویژه رئیس جمهور محترم حمل یکسره کالا و سرعت بخشیدن به مراحل ترخیص کالا در بنادر و گمرکات بود و در همین راستا پروژههای متنوعی در حوزه بنادر، گمرکات و جایگاه‌های سوخت و افزایش ساعات خدمات دهی و حوزه استاندارد طراحی شد.

استاندار هرمزگان گفت : در حوزه گمرکات برای ترانزیت زمان به شدت کاهش یافت و از ۴۸ ساعت در حال حاضر به کمتر از سه ساعت رسیده است.

مهدی دوستی تصریح کرد: در حوزه استاندارد هم با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته امروز شاهد تغییراتی هستیم و در مرحله اول و برای نخستین بار، بارهای فله یک محموله مشخص به صورت حمل مستقیم ترخیص شد و بعد از این برنامه داریم با صدور قبض انبار تفکیکی برای کانتینرها، این امر به بار کانتینری نیز تعمیم داده شود.

دوستی ادامه داد: این کار تاثیر زیادی به همراه دارد و میتواند به کاهش هزینه های واردات کالا و افزایش سرعت انتقال کالا به مراکز کشور کمک کند، این حمل یکسره تنها به اقلام غذایی محدود نخواهد شد و در گام بعدی مواد اولیه کارخانههای صنعتی در برنامه گنجانده میشود و امیدواریم ظرف دو هفته آینده اولین محموله مواد اولیه کارخانه‌های صنعتی هم به همین روش ترخیص شود.

گفتنی است ، امروز یک محموله چای برای اولین بار از طریق حمل یکسره ترخیص شد و از این به بعد صاحبان کالاها می‌توانند پس از ثبت درخواست نسبت به حمل یکسره و ترخیص ۲۴ ساعته کالای مورد نظر خود اقدام کنند.

انتهای خبر /