مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه اشتغال بانوان مورد توجه قرار دارد، گفت: نسبت به ایجاد اشتغال زنان باید نگاه علمی همراه با برنامه وجود داشته باشد که امور بانوان به این امر توجه نشان داده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ،کار ورفاه اجتماعی هرمزگان ، “هادی ابراهیمی ” در حاشیه انعقاد تفاهم همکاری بین اداره کل و دفتر امور بانوان افزود: در راستای سرمایه گذاری در جهت توانمندسازی و توان افزایی و ظرفیت سازی برای ایجاد فرصت های شغلی جدید برای زنان سرپرست خانوار و فارغ التحصیلان دانشگاهی، این تفاهم نامه همکاری منعقد شد.

وی اظهارکرد: در سیاست های فعال بازار کار، طرحهای مختلفی برای ایجاد اشتغال وجود دارد که باید از این ظرفیت برای اشتغال بانوان جویای کار استفاده کرد .

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: طرح توانمندسازی و آموزش زنان بویژه در مناطق حاشیه ای در مرحله اول و آموزش فضای کسب و کار و اتصال آنان به بازار کار در مراحل بعد را دنبال می کنیم .

” مریم یگانه ” افزود: شناسایی طرحهای دارای توجیه اقتصادی و و اولویت دار و ارائه تسهیلات به آنها، تشکیل بانک اطلاعاتی جامع از زنان از اقداماتی است که این دفتر در دست انجام دارد .

حمایت و پشتیبانی و ارتقای معیشت زنان، همکاری موثر برای حمایت از زنان سرپرست خانوار جهت استفاده از مزایای طرح پرداخت یارانه دستمزد و معافیت بیمه کارفرمایی، تسهیل و بسترسازی مناسب بمنظور ارائه خدمات مشاوره شغلی و کاریابی توسط کاریابی ها از اهداف این تفاهم نامه است