مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی بیش از 5.5 میلیون تن کالا از طریق خطوط ریلی در بندر شهید رجایی طی سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد واگن ها حمل کالا نیز در این مدت 13.2 درصد رشد داشته است .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، ” علی رضا محمدی کرجی ران”ضمن تشریح اقدام صورت گرفته در شبکه  ریلی  بندرشهید رجایی اظهار داش : طی سال گذشته ۸۰۰ متر خطوط جدید با اعتبار۶۵ میلیارد ریال به مجتمع بندری شهید رجایی اضافه شد .

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه  در سال گذشته ۵ میلیون ۵۲۵ هزار تن انواع کالا از طریق شبکه ریلی بندر شهید رجایی جابجا شده اظهارداشت: در مقایسه عملکردی، نمودارها در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳٫۷۲ درصدی را نشان می دهند .

وی ادامه داد : دراین مدت تعداد واگن های حمل و نقل کالا نیز از رشد ۱۳٫۲ درصدی برخوردار بوده است .

محمدی کرجی ران ایجاد زیرساختهای جدید متناسب با طرح جامع بندر شهید رجایی با هدف افزایش سهم ریلی از جابجایی کالا را از مهمترین راهبردهای سال جدید عنوان کرد و گفت: ضمن اهتمام بر افزایش ظرفیت بار فله و کانتینری از طریق این شبکه، با برنامه ریزی های صورت گرفته  برگزاری جلسات مشترک با اداره کل راه آهن استان  و صاحبان کالا در جهت رفع مشکلات و موانع احتمالی تدوین و در دستور کار قرار گرفته است .

گفتنی است؛ بندر شهید رجایی بعنوان بزرگترین بندر تجاری کشور از۶۰ کیلومتر خط ریلی برخوردار بوده که شاخه های مختلف این خطوط به ۱۲ محوطه اختصاصی منتهی می شود.