مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از برقراری ارتباط رادیویی و مرکز مانیتورینگ یگان حفاظت بنادر شرق هرمزگان با اعتباری تجمیعی بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، حمیدرضا محمد حسینی تختی  افزود: با احداث یک سازه بزرگ  رادیویی با ارتفاع ۶۶ متر در استان هرمزگان و پهنای باند ۱ گیگا پاسکال همچنین نصب تاسیسات و تجهیزات مخابراتی امکان ارتباط رادیویی بین بنادر شهید باهنر-شهید حقانی، شهید باهنر -بندر هرمز، بندر هرمز-بندر تیاب به صورت منسجم و پایا فراهم شده است .

محمد حسینی اظهار داشت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال از اسفند ماه سال گذشته آغاز و با طی کردن پروسه اجرایی، در آبان ماه سال جاری به بهره برداری رسیده و زمینه اشتغال ۲۰ نفررا به صورت مستقیم  را فراهم نموده است.

وی  ایجاد ارتباط یکپارچه و منسجم را از اهداف مهم این طرح  دانست و گفت: یکی از راهکارهای پایدار، پر سرعت و کم هزینه در ارتباط شبکه بین دو نقطه PTP)  و یا چند نقطه  (PTMP)  ) ارتباط رادیویی می باشد که با استفاده از زیرساخت شبکه بیسیم ارتباط بین نقاط برقرار شده است .

*بهره برداری از مرکز مانیتورینگ یگان حفاظت

محمد حسینی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تقویت مدیریت حمل و نقل، کنترل  و حفاظت هر چه بهتر ورود و خروج کالا با هدف جلوگیری از مخاطرات احتمالی و وقوع حوادث غیر مترقبه اظهار داشت: مرکز مانیتورینگ یگان حفاظت بنادر شرق هرمزگان با اهداف یاد شده  راه اندازی شد.

وی با اشاره به بودجه ۲۰ میلیارد ریالی مرکز مانیتورینگ یگان حفاظت بنادر شرق هرمزگان افزود: این طرح درمدت زمان  ۵ ماه راه اندازی که طراحی ساختار این سیستم و تمامی المان های کنترل موجود در آن به صورت دقیق پیاده سازی گردید .

محمدحسینی ، اشتغال ایجاد شده برای این پروژه را ۱۰ نفر به صورت مستقیم اعلام کرد .

شایان ذکر است؛  اصطلاح  مانیتورینگ به جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از بخش های مختلف واحد ( اعم از مجزا و غیر مجزا) و نمایش آنها با فرمت های خاص روی صفحه نمایش جلوی اپراتور مربوطه گفته می شود.

انتهای پیام