سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان به همراه هیئتی از ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از مزارع پرورش میگو در شرق بندرعباس بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مسعود بارانی در این بازدید با بیان اینکه استان هرمزگان از حدود ۵۰ هزار اراضی مستعد پرورش میگو بهره مند است گفت: بالغ بر ده هزار هکتار از این اراضی آماده بهره برداری است که بخش قابل توجه ای از تولیدات میگوی پرورشی کشور را به خود اختصاص داده است.

 

وی تصریح کرد خوشبختانه در مزارع پرورش میگو شور اول شاهد آغاز روند ایجاد سیستم “نرسری” یا نوزادگاهی میگو هستیم که در کنار عوامل متعدد دیگر به عنوان یک راهکار جهت پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از بروز بیماری های میگو، تلفات و کنترل بیشتر تولید تلقی می‌شود.

 

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان همچنین بر لزوم تجهیز مزارع به خروجی مرکزی، غذا پاش، هواده، نرسری، حوضچه ضدعفونی و … تاکید کرد و گفت: بدون شک این ملزومات می تواند نقش بسزایی در ارتقای کیفی و کمی تولید داشته باشد.

 

بارانی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های استان در پرورش میگو اظهار داشت: امید است با اقدامات انجام شده در آینده ای نزدیک شاهد افزایش سهم هرمزگان در تولید و بازار میگو باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: میگوی پرورشی هرمزگان از گونه وانامی است که بدون آنتی بیوتیک، سرعت رشد بالا، و دارا بودن استانداردهای جهانی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است .

 

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان اظهار کرد: میگوی پرورشی استان علاوه به مصرف در بازار داخلی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اروپایی، روسیه و چین صادر می‌شود.

 

همچنین در این بازدید مقرر شد شیلات هرمزگان با همکاری ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری چند مزرعه الگویی در استان هرمزگان ایجاد شود.

انتهای خبر /