روز گذشته نفت‌کش آرتاویل از حوض خشک ایزوایکو خارج و به ناوگان بزرگ شرکت ملی نفت‌کش ایران پیوست.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، این نفت‌کش با طول ۲۴۸ متر، عرض ۴۳، ارتفاع ۱۹ متر و وزن ۵۶ هزار تن یکی از چند نفت‌کش افراماکس شرکت ملی نفت‌کش ایران است که حدود یک ماه پیش جهت انجام تعمیرات دوره‌ای در حوض خشک شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران از آب‌گیری شد.

رنگ و سند بلاست، اورهال موتور اصلی، ژنراتورها، الکتروموتورها، لوله‌ها، شیرآلات و استیل‌ورک از عمده تعمیرات است که بر روی این شناور انجام شد.

گفتنی است تمامی مراحل تعمیرات این شناور در ایزوایکو و به دست متخصصان داخلی به انجام رسید و برای حدود ۳۰۰ نفر به شکل مستقیم و ۵۰۰ نفر به شکل غیرمستقیم فرصت اشتغال ایجاد کرد.

شایان‌ذکر است که شرکت ملی نفت‌کش ایران از کارفرماهای اصلی شرکت ایزوایکو محسوب می‌شود، اعتماد مدیران ارشد این شرکت به نیروهای متخصص کشور و تعمیر این شناور در ایزوایکو از خروج حدود یک میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرد.

سال گذشته برای اولین بار تعمیرات این سایز از شناور در کشور و در شرکت ایزوایکو به انجام رسید تا نمود عینی خودباوری و اعتماد به نیروهای داخلی، خودکفایی در صنعت کشتی‌سازی و صنایع فراساحلی باشد.

ایزوایکو با وسعت ۱۱۰۰ هکتار بزرگ‌ترین زیرساخت دریایی کشور محسوب می‌شود و با بهره‌گیری از کارگاه‌های منحصربه‌فرد و نیروی انسانی متخصص توانایی طراحی، ساخت و تعمیر هر سایز شناور و سازه‌ی فراساحلی را دارد.

  • نویسنده : کاظم محمدیان مصمم