مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: منطقه ویژه خلیج فارس با احداث زیرساخت‌های جدید به دنبال جذب سرمایه‌گذار و ایفای نقشی پررنگ‌تر در توسعه اقتصادی کشور به ویژه با تولید ۱۰ میلیون تن فولاد خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، حسن خلج‌طهرانی اظهار داشت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعتبارات بسیار خوبی را جهت توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه خلیج فارس برای جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید اختصاص داد، این اعتبارات به تدریج در چهار تا پنج سال آینده در منطقه ویژه خلیج فارس هزینه خواهد شد تا بستری مناسب را برای ترغیب سرمایه‌گذاران جهت حضور در این منطقه فراهم آورد.

خلج‌طهرانی افزود: طی یکی دو سال گذشته در منطقه ویژه خلیج فارس در رابطه با زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری اتفاقات مثبتی رخ داده است. به طوری که برای سرمایه‌گذاری در خصوص زیرساخت‌های سایت توسعه و سایت قدیم منطقه به خصوص در حوزه حمل و نقل دریایی، ریلی و زمینی و به صورت کلی ترکیبی، طرح‌های توسعه متعددی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در خصوص احداث زیرساخت‌های آب، برق و گاز نیز اقدامات متعددی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به طرح انتقال پساب شهر بندرعباس به منطقه ویژه خلیج فارس و طرح‌های ایستگاه‌های ۱۰۰ هزار و ۳۰ هزار متر مکعبی اشاره کرد که امیدواریم در سال ۱۴۰۱ یک ایستگاه جدید گاز با ظرفیت ۵۰ هزار متر مکعب در روز به ظرفیت‌های موجود اضافه کنیم. ضمن اینکه سال گذشته منطقه ویژه خلیج فارس به خط هفتم سراسری گاز کشور وصل شد و یک انشعاب جدید دریافت کرد.

خلج‌طهرانی اضافه کرد: علاوه بر این، اتفاقات مثبتی در زمینه زیرساخت برق در منطقه ویژه افتاده و قرار است با مشارکت منطقه ویژه و نیز برخی شرکت‌های فولادی در منطقه دو هزار مگاوات نیروگاه جدید افتتاح شود که البته این طرح در راستای تفاهم شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی با دولت جهت احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه برق خواهد بود.

وی تاکید کرد: توسعه سایت جدید یکی از مهم‌ترین اولویت‌های منطقه ویژه خواهد بود و در این زمینه نیز به دنبال احداث و تکمیل راه‌های دسترسی به ویژه پل دسترسی سایت قدیم به سایت جدید هستیم تا با اتصال این دو بخش به یکدیگر، زمان حضور سرمایه‌گذاران در سایت جدید کاهش یابد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تصریح کرد: برای چشم‌انداز خود برنامه جامع دارد که آن را مورد بازنگری قرار داده است و در شورای عالی مناطق آزاد در مراحل تصویب است. در صورتی که این برنامه تصویب و اجرایی شود، به مرحله اجرا می‌رسیم. همچنین برای منطقه ویژه اهدافی کلان و به صورت کلی در نظر گرفته شده است. از جمله این اهداف تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در این منطقه و تبدیل شدن آن به قطب نخست تولید فولاد در کشور و همچنین افزایش ظرفیت تولید آلومینیوم به ۵۰۰ هزار تن خواهند بود. با برنامه‌ریزی‌هایی که در پنج ساله آینده داریم، فضای بسیار مناسبی را برای جذب سرمایه‌گذاری ایجاد خواهیم کرد.

انتهای پیام