رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در هرمزگان گفت: اجازه دهیم نسل بر اساس دانش و فهم درست وارد میدان شود .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، منصور آرامی امروز در برنامه رسانه ای دعوت در جمع خبرنگاران بیان داشت: اکنون با موج وسیعی از نیروهای جوان تحصیل کرده علاقمند به خدمت هستیم و ما وارد گام دوم انقلاب شده‌ایم. باید اجازه دهیم این نسل بر اساس دانش و فهم درست وارد میدان شود و کسی که ۶۰ و اندی سال دارد به جای خودش قابل احترام است اما انرژی کافی را ندارد و لذا این عرصه، فرصت بروز جوانان است.

وی خاطرنشان کرد: نظارت در این دوره دقیق‌تر صورت گرفت و دلیل آن نیز بود که در دور گذشته بواسطه بروز برخی بی‌دقتی‌ها در نظارت‌ها دیدیم که مشکلاتی بروز کرد و دستگاه قضایی ورود پیدا کرد.

به گفته آرامی، راضی نبودیم که حتی یک نفر رد صلاحیت شود اما فرآیند نظارت در این دوره به گونه‌ای دقیق‌تر صورت گرفت. مشکل ۶ روستایی که با عدم تشکیل شورا مواجه بودند نیز حل و رفع شد و اکنون در تمام شوراها در هرمزگان انتخابات برگزار می شود.

وی افزود: هیأت‌های نظارت شهرستان مستندات و گزارشات را به طور ویژه بررسی می‌کنند. البته داریم افرادی که هر ۵ مرجع آن را تأیید کردند اما بانکی اطلاع داد که فرد بدهی سنگین دارد و چک بلامحل دارد و یا بدهی بانکی آنچنانی داشته باشد و یا بدهی مالیاتی بالایی داشته باشد.

آرامی با بیان اینکه بنا بر گزارشات مردمی و بدون تحقیق هیچ کسی رد صلاحیت نشده است. تاکید کرد: فردی در روستایی مدرکی جعلی داشته است و ما از آموزش و پرورش استعلام کردیم و محرز شد و لذا در این موارد نیز ردصلاحیت‌هایی داشتیم.

وی عنوان کرد: ما در هیأت نظارت استان و کشور کسی را رد نکردیم و هیأت نظارت استان نقش تظلم‌خواهی داشت و بنده و آقای جباری و آقای رییسی نمایندگان غرب و شرق در هیأت نظارت استان بیش از ۲۰ و اندی نفر را تأیید کردیم و هیأت نظارت کشوری نیز ۲۰ و اندی نفر دیگر را در استان تأیید کرد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در هرمزگان گفت: اکنون با موج وسیعی از نیروهای جوان تحصیل کرده علاقمند به خدمت هستیم و ما وارد گام دوم انقلاب شده‌ایم. باید اجازه دهیم این نسل بر اساس دانش و فهم درست وارد میدان شود و کسی که ۶۰ و اندی سال دارد به جای خودش قابل احترام است اما انرژی کافی را ندارد و لذا این عرصه، فرصت بروز جوانان است.

وی اضافه کرد: جوانان امروز ما با درک درست وارد میدان شده‌اند و درک ویژه‌ای از بیانیه گام دوم انقلاب دریافتند و خود را برای این مهم عرضه کرده‌اند.

آرامی تصریح کرد: در فرآیند بررسی صلاحیت‌ها در استان لابی خاصی از ناحیه کسی صورت نگرفت و تحت تأثیر کسی نبودیم. حتماً هر کسی رد صلاحیت شده است، مستندانی در دستگاه‌های نظارتی و هیأت نظارت وجود دارد و به خودشان هم اگر خواستند، ارائه می‌شود.

این نماینده مردم هرمزگان در مجلس یادآورد شد: هیأت مرکزی نظارت بر فرآیند انتخابات نیز نظارت و رسیدگی دارد. بازرسانی نیز گزارشاتی را ثبت و ضبط می‌کنند. بیش از دو هزار بازرس در استان داریم و تا بعد از انتخابات شوراها با بررسی گزارشات و تأیید انتخابات شوراها در تمامی نقاط استان نیز کار فعالیت هیأت‌های نظارت ادامه دارد.

وی بیان داشت: پاسخ به پرسش مجری درباره دخالت نمایندگان در لیست بستن برای انتخابات: واقعیت آن است که به لحاظ قانونی ایرادی ندارد. ای کاش کشور ما حزبی بود و احزاب این کار را می‌کردند اما در این اقدام، کارکرد نماینده نیز شبه حزبی می‌شود و کار شهرداری نیز شبه حزبی می‌شود. بهترین حالت آن است که احزابی قوی داشته باشیم و آنها لیست بدهند. چون حزب نداریم لذا نمایندگان کارکرد شبه حزبی دارند. البته الان ده‌ها لیست از احزاب و گروه‌های مختلف عرضه شده است ولی بهترین حالت آن بود که احزاب این کار را می‌کردند. حتی همین ۴ تا حزب نصف و نیمه نیز این کار را در بندرعباس نکردند.

آرامی ابرازداشت: اکنون لیست‌های ۴ نفره و ۵ نفره و ۷ نفره را شاهد هستیم که قومی و قبیله‌ای شده‌اند.

وی مطرح کرد: انتخابات این دوره در کشورمان اهمیت ویژه‌ای دارد. امام از اولین روزهای انتخابات به فکر انتخابات بودند و بلافاصله انتخابات برگزار شد و انتخابات را اسلام به مردم داده و انقلاب به مردم داده و کسی نباید این حق را از خود سلب کند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در هرمزگان افزود: مشکلات وجود دارد و لذا باید با جدیت بیشتری وارد صحنه شویم و انتخاب درستی کنیم تا مشکلات را حل کنیم. برآیند و نتیجه انتخابات و حضور باشکوه در آن به نفع مردم است. حضور و مشارکت بالا باعث قدرت هرچه بیشتر می‌شود و برآمدگان از رای مردم نیز با قدرت و پشتوانه محکم‌تری وارد عرصه خدمت می‌شوند.