با هدف ارتقای ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی شهر گروک و همچنین همکاری بیشتر در حوزه‌های میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی ، نشست مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی استان هرمزگان با شهردار گروک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در این نشست با اشاره به پتانسیل‌های گردشگری شهر گروک گفت : شهر گروک با توجه به دارا بودن سواحل زیبا و طبیعتی بکر و برگزاری جشنواره گروک شناسی در نوروز سال جاری توانست زمینه حضور گردشگران زیادی را فراهم کند.

محمد محسنی افزود : برگزاری این جشنواره و نمایشگاه صنایع‌دستی رضایت‌مندی گردشگران را به همراه داشت.

وی با اشاره به ظرفیت‌های صنایع‌دستی شهر گروک اظهار داشت: شهر گروک از دیرباز مهد رشته نساجی سنتی و چادرشب بافی بوده که با تلاش حوزه معاونت صنایع ‌دستی و به همت استادکاران و هنرمندان این رشته مورد حمایت و احیا قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود : شهرداری باید در راستای توانمندسازی جوامع محلی تلاش کند و در همین راستا محل مناسبی را برای ارائه صنایع‌دستی منطقه تعیین کند.

محسنی ادامه داد: این اداره‌کل به لحاظ دانش فنی در توسعه صنایع‌دستی حمایت می‌کند و کارشناسان اداره‌کل ظرفیت‌های اجرایی راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی را بررسی می‌کنند.

توسعه و احیای صنایع‌دستی منسوخ‌شده از دیگر مواردی بود که مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان در این نشست به آن اشاره کرد.

انتهای خبر /