استاندار هرمزگان از روند ساخت بیمارستان ۹۰ تخت خوابی تخصصی کودکان بندرعباس که از سوی شرکت پالایش نفت بندرعباس در حال ساخت است، بازدید کرد.


به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، مهدی دوستی  به همراه مرادی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی، دکتر فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و  مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس از ساختمان جدید بیمارستان کودکان بندرعباس که به منظور توسعه و بهبود فضای درمانی و ایجاد بخش های تخصصی در حال ساخت است بازدید کردند.
هاشم نامور در حاشیه این بازدید با اعلام اینکه کار ساخت این بیمارستان از مهر ماه پارسال در زمینی به وسعت ۹ هزار متر مربع آغاز شد گفت: این طرح از نیازهای درمانی هرمزگان است که با اعتبار اولیه یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال در مجاورت بیمارستان کودکان فعلی بندرعباس در حال ساخت است و تلاش می شود با توجه به نیاز استان تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.
نامور با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه هم اکنون به طور کلی ۲۱ درصد است افزود: ساختمان جدید در دو بلوک A و B ساخته می شود که بلوک A در ۵ طبقه و بلوک B در ۲ طبقه در حال ساخت است و در هر دو بلوک سازه به اتمام رسیده و دیوار چینی داخلی و مهندسی خرید ابنیه و تاسیسات مکانیکی و برقی آن نیز در حال انجام است.
وی بیان داشت: ساختمان و امکانات بیمارستان قدیمی کودکان بندرعباس جوابگوی نیاز مردم هرمزگان نبوده و نیاز به طرح تکمیلی در این بیمارستان و اضافه شدن بخش های تخصصی از قبیل بخش مداوای کودکان سرطانی وجود داشت که به همین منظور احداث ساختمان تکمیلی بیمارستان کودکان با ۹۰ تخت با مصوبه هیئت مدیره شرکت پالایش نفت بندرعباس و در راستای ایفای مسئولیت ها و مشارکت های اجتماعی این شرکت در دستور کار قرار گرفت.
نامور گفت: توجه به مسئولیت های اجتماعی از اولویت های این شرکت در راستای توسعه پایدار جامعه پیرامونی است که در این راستا اقدامات مناسبی برای توسعه زیرساختهای بهداشت و درمان، آموزش، زیرساختهای شهری و روستایی و همچنین ورزش اجرایی شده است.
وی افزود: در حوزه درمان علاوه بر ساخت بیمارستان کودکان بندرعباس، اهداء ۲۰۰ تخت بیمارستانی با ملزومات کامل، اهداء ۱۰۰ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی در زمان شیوع کرونا به منظور تامین دارو و نیازهای بیماران ، اهداء آمبولانس و اهداء تجهیزات بیمارستان سوانح و سوختگی بخشی از اقدامات اجرا شده در این بخش است.
شرکت پالایش نفت بندرعباس از جمله شرکتهای پیشرو در حوزه مسئولیتهای اجتماعی است که با توجه به اقدامات اجرایی، به عنوان نخستین شرکت در وزارت نفت موفق به اخذ استاندارد ISO ۲۶۰۰۰ در حوزه مسئولیت های اجتماعی شده است.
انتهای پیام