استاندار هرمزگان، به همراه مدیران استانی و مهندس جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از اسکله شماره ۵ بندر منطقه ویژه اقتصادی پارسیان وعملیات بارگیری کشتی ۳۶ هزار تنی پرتلند 2 در این منطقه دیدن کردند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، در این بازدید علامه مدیر عامل ، پور اسفندیاری عضو هیات مدیره وقائم مقام منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به همراه رضا پور فرماندار این شهرستان مسئولین را همراهی می کردند.

همتی،استاندار هرمزگان با اعلام این مطلب که اگربرای فعال کردن بندر در پی انجام تشریفات و روال اداری زمان بر بودیم قطعاً فرصت زیادی هدر می رفت واین در شرایطی است که مملکت نیازمند بحث صادارات وکسب در امد است آن هم در شرایطی که تحریم ظالمانه بخش زیادی فشار به کشور و مردم وارد کرده است بر همین اصل طی یک حرکت جهادی،عزمی ملی و با یک برنامه ریزی دقیق که همه مدیران در آن سهیم بودند خدا رو شکر توانستیم زیر ساخت های اصلی را برای پهلوگیری کشتی ها ایجاد کنیم و امروز شاهد هستیم که یک کشتی ۳۶ هزار تنی (پرتلند۲) در این منطقه پهلو گرفته و بحث صادارات در آن به خوبی انجام می گیرد.


وی با بیان این مطلب که این بندر به عنوان دروازه اصلی واردات محصولات مواد خام ضروری کشور و صادرات محصولات تولیدی مناطق ویژه اقتصادی استان و کشور عمل خواهد کرد اظهارداشت:این بندر نخستین و بزرگترین بندر تخصصی صنعتی، معدنی و تجاری در ایران است که تاکنون ۱۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در آن صورت گرفته و کشتی هایی با تناژ بالا در آن پهلوگیری خواهند کرد.


همتی افزود: عملیات اجرایی طرح های زیرساختی در این منطقه نیز به زودی آغاز می‌شود و تاکنون نزدیک به ۷ هزار میلیارد ریال برای این طرح ‌ها تامین منابع و سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد:‌ چشم انداز ۱۸ میلیون تنی پتروشیمی، چهار میلیون تنی فولاد، ۶۰۰هزار تنی آلومینیوم و ۳ میلیون تن پودر آلومینا، تولید ۴۳۰۰ مگاوات برق و ۷۵۰ هزار متر مکعبی آب شیرین کن برای این منطقه اقتصادی تعریف شده که می تواند در شرایط دشوار اقتصادی،خبر خوشی برای کشور باشد.


استاندار هرمزگان تاکید کرد : منطقه ویژه اقتصادی پارسیان یکی از بزرگ ترین پروژه های ملی در غرب هرمزگان بوده که رونق بخشیدن به آن نقش اساسی در تحقق جهش تولید در شرایط بد اقتصادی وتحریم ها دارد و بهره برداری از آن باعث تحول عظیم در منطقه خواهد شد .


همتی در پایان با بیان اینکه افق آینده منطقه ویژه اقتصادی پارسیان را روشن می بینم گفت: باید از ظرفیت نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس به عنوان یک ظرفیت بسیار خوب و ملی و دارای سابقه عضویت موثر در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برای توسعه غرب هرمزگان استفاده کنیم و بزودی شاهد توسعه متوازن و توسعه جامعه محلی در شهرستان پارسیان باشیم.

علامه،مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی نیز در پایان این بازدید پیشرفت و آبادانی کشور و منطقه را در گروی پیشرفت صنایع دانست و تاکید کرد: دغدغه مشترک همه مسئولان، آبادانی و رونق اقتصادی در کشور است بنابراین ما باید با در نظر گرفتن شرایط موجود و تدابیر لازم و با حمایت مهندس جعفری،رئیس هیأت عامل ایمیدرو،دکتر همتی استاندار هرمزگان،مهندس جباری،نماینده غرب هرمزگان و سایر مسئولین شهرستان پارسیان از همه امکانات برای رسیدن به این هدف استفاده کنیم و علاوه بر منافع اقتصادی، منافع اجتماعی و فرهنگی مناسبی را برای پارسیان و هرمزگان به ارمغان آوریم.

  • نویسنده : جمیله دبیری نیا