جمعی از اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی بازدید کرد. 

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، رییس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در سومین روز سفر خود به این  استان با حضور در بندر شهید رجایی ضمن بازدید از بندر نفتی خلیج فارس، مرکز کنترل ترافیک و پایانه‌های کانتینری با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این بخش‌ها آشنا شدند.

“حجت‌الاسلام نصرالله  پژمانفر” رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید بر جلوگیری از رسوب کالا در بنادر تاکید کرد و افزود: این کمیسیون در فرآیند نظارتی خود به دنبال راهکارهایی برای کاهش زمان ترخیص کالاها و جلوگیری از رسوب کالا در بنادر است‌.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در نشستی به تشریح با اعضای این کمیسیون به تشریح آمار عملیات بندری از سال گذشته تا کنون و اعلام طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری پرداخت.

“حسین عباس‌نژاد” افزود: در سال گذشته حدود ۶۲ میلیون و ۸۸۹ هزار تن کالای غیرنفتی و ۳۵ میلیون و ۵۱۳ هزارتن در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

وی ادامه داد: در ۲ ماهه امسال نیز در مجموع ۱۵ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۱۶۴ تن بوده که سهم بندر شهید رجایی حدود۱۳ میلیون است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان میزان اعتبار قراردادهای سرمایه‌گذاری در بخش‌های بندری و دریایی که از سال ۱۳۷۲ تا کنون در بندر شهید رجایی اعمال شده را ۹۲ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

عباس‌نژاد همچنین افزوده شدن حوضچه چهار به طرح‌های توسعه‌ بندر شهید رجایی، سیلوی غلات درحال احداث، اضافه شدن بندر مکران به جمع بنادر بزرگ کشور، طرح جامع سرمایه‌گذاری در بندر هرمز و نخل ناخدا، اجرای بندرگاه جدید لنگه را بخشی از طرح‌های سرمایه‌گذاری بنادر و دریانوردی هرمزگان برشمرد.

گفتنی است؛ ثبت سفارش کالاها، اظهارنامه‌های گمرکی با هدف کاهش و نظارت بر کالای قاچاق و نحوه ورود و خروج کشتی‌ها از جمله مباحثی بود که رییس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با حضور استاندار هرمزگان و مدیران‌کل گمرک و بنادر و دریانوردی در این راستا بحث و گفت وگو کردند.

پایان خبر /