سرپرست شیلات هرمزگان به همراه معاون صیدو بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان و رئیس روابط عمومی ، هماهنگی و امور شهرستان های شیلات هرمزگان برای بررسی میدانی وضعیت رعایت ممنوعیت صید و صیادی از صیدگاه درگهان و بندرعباس و بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز  ، سرپرست شیلات هرمزگان با اشاره به برگزاری دوجلسه متوالی شورای حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان و همچنین اهمیت اجرای کامل و دقیق فصول ممنوعیت صید آبزیان گفت: بی شک ذخایر آبزیان انفال بوده و انقراض و آسیب به هرگونه آبزی در دریا خساراتی جبران ناپذیر و مخرب است.

 

مسعود بارانی در ادامه این بازدید ها با بیان اینکه ذخایر آبزیان از نعمت های بسیار ارزشمند هستند و بی شک نیاز به مراقبت دارند، از صیادان خواست، از روش صید قلاب و روش های صید اصولی به عنوان روشی مناسب و جایگزین تور استفاده کنند.

 

بارانی  با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در مقابله با صید غیر مجاز و پیشگیری از آن یکی از چالش های بزرگ پیش روی شیلات هرمزگان است، عنوان کرد: صید و صیادی اصولی و پایدار بی تردید نیازمند همراهی و حمایت مسئولین و همچنین همراهی صیادان در استفاده از روش های صید اصولی و پیشگیری از صید مخرب و غیر مجاز است.

 

وی همچنین با بیان اینکه افزایش گشت های کنترلی صید غیر مجاز با تجمیع نیروهای یگان از سراسر استان در دستور کار یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان قرار دارد، تاکید کرد: پویایی و فعالیت یگان حفاظت منابع آبزیان باوجود کمبود نیرو و منابع مشهود است،اما باید با همه محدودیت ها شاهد ارتقای فعالیت ها و و حفاظت از ذخائر باشیم.

 

گفتنی است ، استان هرمزگان با توجه به طول نوار ساحلی، تنوع گونه‌ای، تنوع روش‌های صید، و … به‌عنوان قطب صید و صیادی در کشور محسوب می‌شود.

انتهای خبر /