مدیرکل شیلات هرمزگان به همراه معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان،رئیس شیلات شهرستان بندرلنگه و رئیس اداره فنی و مهندسی شیلات هرمزگان از پروژه آزمایشی پرورش میگو متراکم در بندرلنگه بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، در این بازدید مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه شیلات هرمزگان گام های خوبی به سمت آبزی پروری نوین برداشته است گفت: پرورش میگو متراکم می تواند در کنار ظرفیت های پرورش میگو استان هرمزگان  در آینده ای نزدیک توان هرمزگان در این مهم را ارتقا دهد.

عبدالرسول دریایی با بیان اینکه این طرح در دو استخر متراکم به صورت آزمایشی شروع شده و ذخیره سازی بچه میگو در آن انجام شده است  و وزن بچه میگوها هم اکنون ۳ گرم می باشد ،گفت: طرح تاکنون با توجه به استفاده از سیستم های هوادهی مناسب از کف و سطح  و  کنترل دائم پارامترهای اب و استفاده از پروبیوتیکها از پشیرفت خوبی بهره مند بوده که امید است طی سه ماهه آینده شاهد برداشت میگو از این طرح آزمایشی باشیم.

وی تصریح کرد: افزایش تولید در واحد سطح،استفاده بهینه از منابع و ظرفیت ها، ایجاد سیستم های متوازن اکولوژیکی،کاهش  نوسانات دمایی،کیفی آب و خاک، افزایش بهینه ظرفیت تولید، کاهش استرس و بیماری به دلیل پایش مرتب،کاهش هزینه ها و مدیریت آسان، افزایش استفاده بهینه از زمین مصرفی و …  از اهم مزیت های پرورش میگو متراکم است.

این مسئول حرکت به سمت استفاده از روش های نوین در آبزی پروری، پیشگام و همگام بودن با علم روز را در صنعت آبزی پروری یک ضرورت خواند .