مدیر کل شیلات هرمزگان به همراه معاون آبزی پروری و رئیس شیلات شهرستان جاسک از مراکز تخلیه صید یکبنی و بحل در شهرستان جاسک بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،عبدالرسول دریایی در این بازدید ها با بیان اینکه پیگیری حل مشکلات صیادان و ارتقای خدمات رسانی به جامعه صیادی در دستور کار شیلات در سراسر استان قرار دارد گفت: امید است با حمایت دولت و توجه ویژه به مسائل جامعه صیادی در سطح کلان بتوانیم شاهد رفع مشکلات این عزیزان و ارتقای بیش از پیش جایگاه صید و صیادی و خدمات رسانی به این عزیزان باشیم.

دریایی افزود در حال حاضر از ۲۳ موج شکن ۱۴ موج شکن مردمی از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی تحویل شیلات استان شده است که این مراکز تخلیه صید و پشتیان مزارع ماهی در قفس با توجه به خام بودن و نواقص هر کدام نیاز به حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مرکز تخلیه صید یکبنی با بهره مندی از حدود ۱۰۰ فروند شناور صیادی و بیش از ۶۸۰ نفر صیاد نقش بسزایی در صید و صیادی استان دارد و یکی از مزاکر تخلیه صید مهم استان به شمار می رود.

دریایی گفت: مرکز تخلیه صید بحل با حدود ۷۵ فروند شناور صیادی و بالغ بر ۳۲۰ نفر صیاد توانسته بخش خوبی از صید و صیادی شهرتان جاسک را به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه داشتن مراکز تخلیه صید و بنادر صیادی مناسب،حق جامعه صیادی این حوزه است که شیلات استان در چارچوب قوانین و مقررات از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهد کرد تصریح کرد: ارتقای خدمات رسانی به این مراکز نیازمند اعتبارات چند صد میلیاردی است که لازمه این مهم اختصاص بودجه متناسب برای این مهم است.

مدیرکل شیلات هرمزگان در ادامه این بازدید ها با بیان این که ذخایر آبزیان از نعمت های بسیار ارزشمند هستند و بی شک نیاز به مراقبت دارند، از صیادان خواست، از روش صید قلاب و روش های صید اصولی به عنوان روشی مناسب و جایگیزین روش های مخرب استفاده کنند.

گفتنی است، مدیر کل شیلات هرمزگان و هیئت همراه در ادامه و در دیدار با کارکنان شیلات شهرستان جاسک و دستورات لازم جهت پیگیری، بررسی و رفع موانع شیلاتی در این شهرستان را را صادر کرد.

انتهای پیام