معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با همراهی استاندار هرمزگان از محورهای مهم ارتباطی کریدور پسکرانه توسعه سواحل مکران در بشاگرد بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور با همراهی فریدون همتی استاندار هرمزگان، از محورهای مهم ارتباطی پسکرانه توسعه سواحل مکران در بشاگرد بازدید کرد.

استاندار هرمزگان ضمن تشریح جزئیات بازدید معاون اول رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، اظهار داشت: کریدور پسکرانه توسعه سواحل مکران در شهرستان بشاگرد شامل ۳۱ پروژه در حال  اجرا به طول ۴۲۰کیلومتر است که مجموع این پروژه ها نیازمند اعتباری معادل ۱۰هزار و ۵۷۷میلیارد ریال برای تکمیل و بهره برداری است.

وی افزود: راه ارتباطی بیخکهنو – دولت آباد – حاجی آباد سرحدی – شمسون به طول ۱۰۲کیلومتر از جمله پروژه هایی که در کریدور پسکرانه توسعه سواحل مکران، ۲۷کیلومتر آن در حال اجراست و شش روستا با جمعیت یک هزار و ۱۶۶نفر را در بر می گیرد.

همتی عنوان کرد: ۱۶ کیلومتر از مسیر ۱۲۴ کیلومتری دوراهی پاهتک – ملکن – درنگ مدو – آخران در انتهای حوزه استحفاظی هرمزگان و در منطقه پشتکوه گافر دارای راه آسفالته، ۳۲کیلومتر در دست مطالعه و  ۷۶کیلومتر از این محور، راه خاکی است که در حال کلنگ زنی و اجراست و ۳۰ روستا در این مسیر قرار دارند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: محور ارتباطی سردشت سگرکن – آخران در منطقه زیرکوه کافر  نیز ۱۰۸کیلومتر طول دارد که به عنوان مسیر ارتباطی ۲۳ روستا مورد استفاده قرار می گیرد و تا کنون ۶۸کیلومتر از این مسیر خاکبرداری و بازگشایی شده و  ۴۰کیلومتر در حال بازگشایی و خاکبرداری است.

وی با بیان اینکه راه ارتباطی پاهتک – وائن – درگوئن به محور میناب بشاگرد به ۴۳کیلومتر در حال اجرا و بهسازی است، گفت: ۱۱کیلومتر راه فرعی این مسیر آسفالته، ۱۹ کیلومتر آن در حال اجرا، هشت کیلومتر راه روستایی این محور بهسازی و پنج کیلومتر آن احداث شده است؛ با تکمیل این راه ارتباطی، ۹ روستا از مزایای آن بهره مند می شوند.

همتی عنوان کرد:  راه ارتباطی سردشت – قلعه گنج مسیر ارتباطی دو استان هرمزگان و کرمان نیز ۱۳۵کیلومتر طول دارد که ۶۰کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی استان هرمزگان قرار دارد و نیازمند بهسازی و رفع نقاط حادثه خیز است.

۷۵ پروژه نیمه تمام در جنوب کرمان و راه ارتباطی نیک شهر – بنت – توتان تا انتهای حوزه استحفاظی سیستان و بلوچستان به عنوان بخشی دیگر از کریدور پسکرانه توسعه سواحل مکران، نیازمند اعتبار سه هزار و ۷۰۹میلیارد ریالی برای تکمیل و بهره برداری است.

  • نویسنده : جمیله دبیری نیا