مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان فرسوده بودن شبکه های آبرسانی و عدم امکان اجرای اصولی شبکه در بافت های فرسوده را از مشکلات آب و فاضلاب بویژه در شهر بندرعباس عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، امین قصمی با بیان اینکه حدود ۳۵ درصد از شبکه های آبرسانی هرمزگان فرسوده و نیازمند اصلاح و بازسازی است، افزود: با توجه به فرسوده بودن شبکه های آبرسانی شاهد شکستگی لوله ها هستیم که بازسازی آنها نیازمند زمان و هزینه بالایی است.

قصمی با اشاره به اینکه عمده شبکه های فرسوده مربوط به مناطق روستایی است، خاطرنشان کرد، آبفای هرمزگان از زمان یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی بخشی از توان خود را در اصلاح و بازسازی خطوط انتقال و بازسازی شبکه های آبرسانی قرار داد که همین امر باعث جلوگیری از هدر رفت آب و بهبود وضعیت آب در مناطق مختلف هرمزگان شد.

وی ادامه داد، در حال حاضر چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر از شبکه های توزیع روستایی و یکهزار و ۶۰۰ کیلومتر از شبکه های شهری نیازمند بازسازی است که اجرای آن نیازمند ۲۲ هزارمیلیارد ریال اعتبار است.

قصمی در عین حال به فعالیت شبانه روزی اکیپ اتفاقات آب و فاضلاب برای رفع شکستگی ها اشاره کرد و گفت: ۷۷ اکیپ بصورت شبانه روزی مشغول خدمات رسانی هستند که بعضا به دلیل فرسوده بودن شبکه ها و یا حفاری زمان اصلاح شبکه را طولانی می کند.

به گفته وی، طی یکسال اخیر بیشترین حجم شکستگی ناشی از حفاری پیمانکاران شرکت گاز بوده که بر اساس برآوردهای صورت گرفته  66 میلیارد ریال خسارت به شبکه آبرسانی وارد شده است.

قصمی به تاثیر وصول مطالبات آب در خدمات رسانی مطلوب اشاره کرد و گفت: آب بهای پرداختی مشترکین در تامین هزینه برای سرعت بخشی به بازسازی و توسعه شبکه آبرسانی تاثیرات زیادی خواهد داشت.

گفتنی است، شهروندان در صورت مشاهده شکستگی شبکه های آبرسانی می توانند بصورت ۲۴ ساعته با شماره گیری تلفن واحد ارتباطات مردمی شرکت به شماره ۱۲۲ تیم اتفاقات آبفا را در جریان این حوادث قرار دهند.

انتهای پیام