استاندار هرمزگان هرمزگان با تاکید بر اینکه کیف تسهیلگری فعالیت خیران در استان هرمزگان راه‌اندازی خواهد شد گفت: اشتیاق خیران سلامت کشور برای حضور در هرمزگان و ارائه خدمات به مناطق محروم ستودنی است .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مهدی دوستی در نشست با خیران هرمزگان اظهارداشت: خیر بودن و گذشتن از مال و ثروت بسیار سخت است، مشغولیت به مال دنیا باعث شد در طول تاریخ برخی از بزرگان از مسیر عاقبت به خیری خارج شوند اما این کار برای خیران چون امری پر تکرار بوده راحت شده است.

دوستی افزود: در استان هرمزگان به یک بانک جامع اطلاعاتی نیاز داریم که در این بانک تمام اطلاعات مرتبط با نیازهای استان احصا شود و خیران بتوانند به راحتی و با سهولت با این نیازها آشنا شوند و برای حل آنها برنامه‌ریزی کنند.

وی گفت: این بانک اطلاعاتی در حوزه بهداشت در حال ایجاد شدن است و ما در این بانک به دنبال احصا بیماران استان و دریافت اطلاعات آنها هستیم تا بدانیم به عنوان مثال چند نفر در استان به سمعک نیاز دارند یا چند نفر در استان به دلیل شکاف لب نیاز به عمل زیبایی دارند، با این کار و با کمک خیران می‌توان افرادی که به دلیل مشکلات مالی نتوانسته‌اند از خدمات درمانی بهره ببرند را پوشش داد.

دوستی تصریح کرد: یکی از مواردی که موجب شده در این مدت کوتاه در استان هرمزگان به نوعی شوکه شوم میزان ظرفیت خیران کشور است، در همین مدت کوتاه خیران سلامت تقاضای زیادی برای حضور در استان و ارائه خدمات به بیماران در مناطق محروم دارند به نحوی که ما در همین چند هفته اخیر شاهد حضور ۴ گروه پزشکی بهداشتی و ارائه خدمات متنوع درمانی بودیم.

وی گفت: در حوزه مدارس تقریبا تمام نیازها و برنامه‌ها مشخص است و می‌دانیم در شهرستان‌ها چه تعداد پروژه مدرسه سازی نیاز است انجام شود و یا انجام شده اما در حوزه آبخیزداری هنوز بانک جامع اطلاعاتی نداریم که با استفاده از آن خیران برای حضور و انجام پروژه‌ها برنامه ریزی کنند.

دوستی اظهار داشت: خیران ما با خرج کردن پول در امور خیر و عام المنفعه هیچ مشکلی ندارند اما آنچه این افراد را رنج می‌هد بروکراسی اداری است که بایستی برای حذف این بروکراسی و تسهیل امور مرتبط با حوزه خیران برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: ما در حوزه اقتصاد کیف سرمایه گذاری آماده کرده‌ایم به عنوان مثال ما در زمینه اقتصادی و توسعه صنعتی ۱۰۸ پهنه را در استان مشخص کردیم و مجوزهای لازم برای آنها را گرفته‌ایم و سرمایه گذار با حضور و اعلام سرمایه گذاری می‌تواند کار خود را به سرعت انجام دهد، همین کار را باید برای حوزه خیران هم انجام دهیم و خیران بتوانند به سادگی امور مرتبط با کارهای خیر خود را انجام دهند.

دوستی گفت: کیف فعالیت تسهیلگرایانه خیران اگر فعال شود میزان فعالیت خیران در این استان افزایش خواهد یافت و سطح تاثیرگذاری را بیشتر خواهد کرد، دیگر موضوعی که به آن تاکید داریم این است که خیر بودن با افزایش درآمد و پول در آوردن هیچ منافاتی ندارد بنابراین خیران که تمایل به سرمایه گذاری داشته باشند را همراهی و مشکلات آنها را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام