مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با بیان اینکه مردم از حضور در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند، گفت :باوجود سامانه بارش موسمی در استان هشدار جوی و دریایی سطح زرد هواشناسی صادر شد.

  به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهرداد حسن زاده   با اعلام صدور هشدار سطح زرد جوی و دریایی از بعداز ظهر روز جمعه  1401/04/24 تا روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۲۹ خبرداد و گفت: در مدت یاد شده از مردم می‌خواهیم از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند. 

حسن زاده با تاکید بر اینکه مردم از انجام تفریحات دریایی و شنا در مدت یاد شده در سواحل، جاسک، هرمز، قشم، هرمز و لارک اجتناب کنند، تصریح کرد: در مدت یاد شده با افزایش بادهای جنوب شرقی در دریای عمان و شرق تنگه هرمز و افزایش باد غربی در جزایر خلیج فارس شاهد مواج شدن دریا و افزایش ارتفاع موج تا ۱۵۰ سانتی متر خواهیم بود و لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری در تنگه هرمز و کشتی‌های تجاری در دریای عمان تمهیداتی اندیشیده شود. 

وی با اشاره به رگبارهای ناگهانی و احتمال آبگرفتگی معابرتوصیه کرد: شناورهای سبک از تردد در دریا خودداری کنند و مردم شریف سراسر استان جانب احتیاط و ایمنی را در سفرهای بین شهری و روستایی رعایت کنند.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز جمعه شاهد ناپایداری جوی در سطح استان خواهیم بود و این روند تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت، در این مدت شاهد رگبار باران و رعد و برق همراه با تگرگ، احتمال صاعقه، تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک در ارتفاعات بشاگرد، بستک، میناب، حاجی‌آباد، رودان، خمیر و ارتفاعات مرکزی و سواحل خواهیم بود. 

انتهای پیام