مشاور وزیر نفت در امور بانوان در اولین سفر استانی خود به هرمزگان که به میزبانی شرکت گاز دایر شد، افزود: جایگاه و نقش بانوان شاغل در بخش های ستادی، عملیاتی و پالایشگاهی صنعت گاز بسیار مهم و حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،زینب قیصری در اولین سفر استانی خود به استان هرمزگان که به میزبانی شرکت گاز در این  استان دایر شد، به جایگاه و نقش بانوان شاغل در صنعت نفت و گاز و بخش های ستادی، عملیاتی و پالایشگاهی اشاره کرد و بیان داشت: جایگاه بانوان در واحدهای ستادی و عملیاتی صنعت گاز بالاخص در مناطق جنوب کشور بسیار مهم و اساسی است.

قیصری ادامه داد: در شرکت گاز استان هرمزگان،  شرکت پالایش گاز سرخون و قشم  و منطقه شش عملیات انتقال گاز به جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌های سازمانی، همواره یکی از کارمندان خانم به عنوان مشاور مدیرعامل در امور بانوان بوده و ما با این انتصاب، توانستیم از نزدیک با مسائل زنان آشنا شویم و نیز با تشکیل جلسات متعدد با حضور مسئولین و بانوان، برنامه های متنوعی درحوزه‌ های آموزشی، فرهنگی و ورزشی را با توجه به شرایط عملیاتی و سختی کار، برنامه‌ریزی و اجرایی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود، با اشاره به اینکه دستاوردهای به‌عمل آمده در توسعه اهداف صنعت نفت و گاز با مشارکت زنان در مسیر تحکیم بنیان خانواده ستودنی بوده، بیان داشت: بانوان نقش قابل توجهی در پیشرفت و توسعه سیاست‌های صنعت نفت در بخش‌های ستادی و مناطق عملیاتی دارند که این موضوع نشان‌دهنده تخصص و توانمندی آنان است.

قیصری تصریح کرد: ظرفیت های بالقوه زنان شاغل مستعد در بخش های مختلف و توان‌افزایی آنان شناسایی شده و سهم مشارکت بانوان در حوزه سیاست‌گذاری، برنامه ریزی و تصمیم سازی افزایش یافته و بر همین اساس، قوانین متعددی جهت بهبود اشتغال این قشر زحمتکش ابلاغ و اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه همواره در این سه مجموعه صنعت گاز در استان هرمزگان  در حوزه امور بانوان فعالیت‌های بسیار خوبی صورت گرفته که قابل تقدیر بوده، بیان کرد: باید به نقش آموزش در توانمندسازی زنان توجه ویژه‌ای داشت تا آن جا که به جهت تحقق نیازهای زنان شاغل در صنعت گاز، با تشکیل انجمن، از حقوق و جایگاه این قشر تاثیرگذار دفاع و حمایت کرد.

مشاور وزیر نفت در امور بانوان در پایان، بر اهمیت جایگاه خانواده و لزوم توجه به این نهاد کوچک، اما مهم جامعه تاکید داشته و ابراز داشت: بایستی با فرهنگ سازی، آموزش و اطلاع رسانی مناسب، سطح آگاهی و توانمندی خانواده های کارکنان صنعت نفت و گاز را ارتقا دهیم.

گفتنی است مشاور وزیر نفت در امور بانوان  به همراه مشاور مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در امور بانوان با استقبال مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان وارد بندرعباس شدند و پس از نشست با بانوان شاغل در صنعت نفت در استان هرمزگان در سالن اجتماعات شهرک فجر گاز و پس از اقامه نماز ظهر و عصر از محیط کاری بانوان شاغل منطقه شش عملیات انتقال گاز و شرکت پالایش گاز سرخون و قشم بازدید و مشکلات آنان در زمینه اشتغال و … را مشاهده تا برنامه ریزی های لازم در این خصوص حل این موارد، اتخاذ شود و در پایان نیز از سه مشاور بانوان شرکت گاز استان هرمزگان، منطقه شش عملیات انتقال گاز و شرکت پالایش سرخون و قشم  توسط مشاور وزیر نفت در امور بانوان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام