معاون نظارت ،بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان گفت : با درج قیمت تولید کننده واقعی ، حاشیه سودهای غیر متعارف حذف و کالاها با قیمت مناسب تری به دست مصرف کننده می رسد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،عبدالرضا پیروی منش گفت: پیش از این بسیاری از تولیدکنندگان در برخی مواقع کالاهای خود را با تخفیف ویژه و حتی زیر قیمت تمام شده به فروش می‌رساندند که به دلیل درج قیمت مصرف کننده روی کالاها ، این تخفیف در بیشتر اوقات به صورت کامل به شبکه توزیع خرده فروشی می‌رسید و مصرف کننده هیچ سودی نمی‌برد.

پیروی منش ادامه داد: همان طور که می دانید یکی از دلایلی که برخی فروشگاه ها اقدام به دادن تخفیف های نجومی می کردند درج قیمتی بیش از قیمت واقعی محصول برای فروشگاه های زنجیره ای بود که با این طرح تولیدکنندگان بر اساس قیمت تمام شده کالا و سود قانونی خود و مالیات بر ارزش افزوده اقدام به درج قیمت تولید کننده می نمایند.

وی افزود: همچنین طبق دستورالعمل هرگونه تخفیف بیش از ۳ درصد تولید کننده به فروشنده ها ، باید از قیمت تولید کسر و روی کالا درج شود.

پیروی منش اضافه کرد: در حال حاضر برخی از واحدهای تولیدی اقدام به درج قیمت غیرواقعی بر روی کالاها نموده و با ارائه تخفیفات غیر متعارف به عوامل توزیع و عرضه کننده کالا و تحقق خواسته های آنها برای کسب سود بیشتر در راستای کسب سهم بیشتر از بازار فروش موجبات برهم زدن تعادل بازار، ایجاد شرایط رقابت ناسالم و اجحاف در حق مصرف کنندگان و تولید کنندگان صحیح العمل را فراهم می نمایند که با درج قیمت تولید کننده واقعی حاشیه سودهای غیر متعارف حذف گردیده و بالتبع منجر به کاهش قیمت مصرف کننده می گردد.

 انتهای پیام