با حضوراستاندار هرمزگان و حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادي زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان جلسه هیئت امنای حساب 100 امام برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز،مهدی دوستی در این جلسه با تاکید بر تلاش حداکثری همه دستگاه‌ها برای رفع مشکل مسکن محرومان در سطح استان اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی و مهم دولت مسئله تولید و تامین مسکن به خصوص برای اقشار محروم و کمتر برخوردار است.

دوستی افزود: فقر در نقاط مختلف استان وجود دارد و منحصر به یک یا دو منطقه و شهرستان نیست از این رو طبقه بندی فقر مهم بوده و بر همین مبنا اطلس فقر استان تهیه شده است.

وی گفت: تا پیش از این متاسفانه تقسیم بندی درستی در خصوص فقر استان وجود نداشت اما باید توجه داشت الان در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این انقلاب در اوج پختگی و بلوغ خود قرار دارد و نباید بر اساس احساسات در خصوص فقر و رفع آن تصمیم گیری کرد.

دوستی تصریح کرد: آنچه مورد تاکید است رفع محرومیت و فقر و ساخت مسکن محرومان بر اساس شاخص‌ها و توجه به اطلس فقر استان است، از این رو باید افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و افراد ناتوان و کمتربرخوردار شناسایی شده و مشکلات را حل کنیم.

وی گفت: باید به دنبال حل اساسی مشکل باشیم و منطقه به منطقه افراد را شناسایی و به صورت یکجا مشکلات افراد شناسایی شده و تحت پوشش را حل کرد که مردم احساس کنند کار انجام شده است.

دوستی ادامه داد: برای این کار نباید منتظر ثبت نام افراد ماند و گروهی از کارشناسان امر شناسایی مناطق نیازمند را انجام دهند و سپس برای انجام کار برنامه‌ریزی شود.

وی گفت: دستگاه‌های مرتبط با رفع فقر و محرومیت زدایی مانند کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، بنیاد مستضعفان و بهزیستی نیز باید پای کار باشند و در این زمینه کمک کنند مشکل مسکن محرومان مرتفع شود.

گفتنی است حساب ۱۰۰ امام در سال ۱۳۵۸ و به دستور رهبر کبیر انقلاب و با هدف تهیه مسکن برای اقشار ضعیف جامعه با جذب اعتبار از سوی خیرین و جلب مشارکت مردم افتتاح شد.

انتهای پیام