رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس: شورا با نگاه و رویکردی نو آغاز به فعالیت کرد، اعضای این دوره افرادی جوان و متخصص هستند که با هدف خدمت شروع به خدمت کردند و موارد دغدغه شهروندان را دنبال و مشکلات را رسیدگی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، فاطمه جراره در نشست هم اندیشی رئیس و اعضای شورای شهر و شهردار با فرماندار بندرعباس که با هدف بحث و بررسی بر روی مسائل و مشکلات حوزه شهری برگزار شد ضمن قدردانی از همراهی فرماندار با شورای شهر گفت: شورای دوره ششم یک هفته پس از آغاز به کار با مشخص کردن گزینه‌های تصدی عنوان شهرداری، نهایتا شهردار را انتخاب کردند و تا زمان انتصاب و امضای حکم شهردار، سرپرست موقت برای شهرداری انتخاب کرد.

جراره افزود: ما در این دوره از شورا در آغازین روزها، ۷ کمیسیون تخصصی شامل کمیسیون فنی و شهرسازی، کمیسیون عمران، کمیسیون فرهنگی، کمیسیون حقوقی، نظارت و بانوان، کمیسیون خدمات شهری و کمیسیون برنامه و بودجه تشکیل دادیم که موضوعات و موارد تخصصی شورا را انجام دهند.

وی گفت: شورا با نگاه و رویکردی نو آغاز به فعالیت کرد، اعضای این دوره افرادی جوان و متخصص هستند که با هدف خدمت شروع به خدمت کردند و موارد دغدغه شهروندان را دنبال و مشکلات را رسیدگی می‌کنند تا با نگاه و فعالیت و همراهی شهردار اتفاقات خوبی در سطح شهر رخ بدهد تا شهروندان شاهد تحول مورد انتظارشان باشند.

جراره در ادامه با بیان اینکه چند مسئله میان شورا و فرمانداری وجود دارد که می‌توان با اندکی همراهی امور را تسهیل کرد اظهار داشت: یکی از این موارد کمیته تطبیق است، شورا مصوباتی دارد که برای اجرایی شدن نیاز به تایید فرمانداری دارد اما موضوعاتی که می‌شود با یک تغییر جمله بندی مورد تایید قرار بگیرد اما  برگشت داده می‌شود که موجب می‌شود فرآیند طولانی گردد در این زمینه تقاضا داریم فرمانداری با شورا همکاری کند.

رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: یکی از مسائل و دغدغه‌های فرمانداری، شورای شهر و شهروندان مسئله دست فروشان و وانت‌بارهای میوه فروش است، ما باید در این مسئله که چند سال از آن می‌گذرد و در جلسات مختلف نیز در خصوص آن بحث می‌شود اما تاکنون منتج به نتیجه نشده و با افزایش موارد و گسترش فعالیت این قشر نیز مواجه هستیم و با توجه به‌ اینکه دستفروشان از افراد کم درآمد شهر هستند و به گونه ای که آسیب به این‌ قشر ضعیف وارد نشود برای ایجاد نظم لازم در شهر، شهرداری ساماندهی آنان را انجام دهد.

جراره با تاکید بر اینکه اگر مسئله سد معبر مطرح می‌شود باید دستگاه‌های دیگر و فرمانداری و نیروی انتظامی به کمک شهرداری بیایند بیان داشت: از سوی دیگر با توجه به مشکلات اقتصادی و بیکاری، باید برای ساماندهی این مسئله به دنبال یک راهکار اساسی بود که افراد کم درآمد جامعه به مشکلی بر نخورند.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه به ایام پایانی سال نزدیک می‌شویم برای جلوگیری از کنده کاری و اصلاحات شهری نیاز است سازمان‌های مختلف یک هماهنگی با شهرداری داشته باشند تا هر طرح و پروژه‌ای دارند پیش از سال انجام دهند تا برای شهروندان و گردشگران ایجاد مشکل نشود.

انتهای پیام