استاندار هرمزگان در شورای ترافیک استان ، با بیان اینکه برای هر یک درصد کاهش تصادف تشویق در نظر گرفته‌ایم ، خواستار تمرکز برای کاهش تصادفات برون‌شهری و درون‌شهری شد.
به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در نشست شورای ترافیک استان ، با اشاره به در پیش‌بودن حجم بالای سفرهای نوروزی و جایگاه استان به عنوان یک مقصد گردشگرپذیر و مسافر پذیر، اظهار داشت : باید در این ایام اهتمام ویژه‌‌ی تمام ارکان شورای ترافیک معطوف به کاهش سوانح جاده‌ای شود و برنامه‌‌ریزی مناسب برای این مهم انجام شود و ایرادات، کانون‌های ترافیکی و نقاط حادثه‌خیز اصلاح شود‌.
دوستی با تاکید بر اینکه تصمیمات شورای ترافیک استان و تمهیدات ترافیکی باید در سطح شهرها و استان مشهود باشد، اظهارداشت: در ایام پیش‌رو باید تکالیف جدی در قالب شورای ترافیک برای شهرداری‌ها دیده شود چرا که با تمهیدات اندیشیده شده در سال گذشته آمار تصادفات و فوتی‌های تصادفات درون شهری با کاهش مناسبی روبرو شد.
وی افزود: بلوار ساحلی یکی از کانون‌های اصلی حادثه در بندرعباس است و بایست توجه ویژه‌ای معطوف به آن شود از این رو ضرورت دارد دوربین‌های نصب شده در این محور فعال‌سازی شوند و همچنین با توجه به اینکه چراغ‌هایی که به صورت عرضی در بالای بلوارها برای دوربین‌ها نصب می‌شوند خود عاملی بازدارنده در جلوگیری از سرعت غیرمجاز هستند نصب و فعالسازی آن‌ها نیز در دستورکار قرار گیرد‌.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، تاکید‌کرد: تاریخ خواندن و مطالعه روند تاریخی یک سری حوادث به این دلیل است که برای آینده روندهای نامناسب اصلاح شود از این رو اگر در سال‌های گذشته در یک‌سری از محورها و نقاط حوادثی را داشته‌اید  باید روی آن‌ها تمرکز کنید و چیدمان‌ها را بر اساس جلوگیری از تکرار حوادث سال‌های گذشته اصلاح کنید‌.
دوستی ادامه داد: برای فرماندارانی که بیشترین کاهش را در تصادفات درون شهری و سوانح جاده‌ای بتوانند نسبت به سال قبل ثبت کنند، تشویق‌هایی را در نظر گرفته‌ایم و برای هر یک درصد کاهش تصادفات یک عدد ریالی پاداش قرار دادا شده است و با توجه به اینکه این شاخص در ارزیابی استان‌ها نقش بسزایی دارد، در ارزیابی‌های استانی و شهرستانی نیز تاثیر خواهیم داد.
وی در پایان با اشاره افزایش سفرهای دریایی در استان هرمزگان، با تاکید بر لزوم تامین امنیت این سفرها عنوان‌ کرد : در تعطیلات نوروزی به واسطه سفرهای دریایی به مقصد جزایر، جمعیت بسیار زیادی در مقابل اسکله شهید حقانی و برخی از نقاط ساحلی تجمع می‌کنند که باید از عرض خیابان‌ها عبور کنند اما گاها شاهد بی‌مبالاتی از سوی گردشگران هستیم از این رو لازم است در مناطقی که مرکز تجمع افراد پیاده است، لازم است تمرکز شود و مسیرهای پیاده و مناطقی که مردم باید از عرض خیابان عبور کنند ایمن‌‌سازی شود.

انتهای خبر /