مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت : برداشت سيب زمينی از ۳۹۳ هكتار از زمين های كشاورزی این استان آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، سید رضا امیری زاده، میزان برداشت محصول سیب زمینی در هر هکتار را حدود ۳۳ تن عنوان کرد و افزود: امسال در مجموع یکهزار و ۱۷۹ تن سیب زمینی از مزرعه های کشاورزی این استان برداشت شود.

وی با اشاره به ۳۷۷ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان حاجی آباد به کشت سیب زمینی بیان کرد: این شهرستان به عنوان قطب تولید این محصول در هرمزگان بیشترین سطح زیر هکتار و تولید این محصول را در استان دارد.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: برداشت سیب زمینی در استان از اواخر فروردین آغاز و تا اوایل خرداد امسال ادامه دارد. امیری زاده یادآورشد: رقم های سیب زمینی در هرمزگان بویژه شهرستان حاجی آباد شامل پیکاسو، آیندا، بورن و سانتا است.

امیری زاده گفت: محصول سیب زمینی هرمزگان علاوه بر مصرف استان، به استان های اصفهان، تهران، یزد و کرمان نیز ارسال می شود. وی ابراز کرد: شهرستان ‌های حاجی آباد، رودان و جاسک از مناطق مهم تولید سیب ‌زمینی در استان هرمزگان محسوب می شوند.

گفتنی است ، استان هرمزگان دارای ۳۱ نوع محصول زراعی در ۷۸ هزار هکتار است که حدود ۴۸ هزار هکتار آن به سبزی و صیفی و ۳۰ هکتار نیز به کشت‌های صنعتی، غلات، علوفه و کلزا اختصاص دارد. استان هرمزگان دارای ۳۱ نوع محصول زراعی است که در سال زراعی جاری طبق ابلاغ وزارت جهادکشاورزی تغییر الگوی کشت برای همه این محصولات اجرا شده و به صورت روزانه میزان سطح زیرکشت محصولات از طریق سامانه جامع پهنه‌بندی محصولات کشاورزی رصد می‌شود.

انتهای خبر /