رئیس و اعضای هیات ورزشی اسکواش هرمزگان طی نشست مشترکی با مدیر کل ورزش و جوانان و معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان مسیر توسعه این رشته ورزشی در استان را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، مهدی قنبری رئیس هیات اسکواش در آغاز این نشست ضمن تشریح تاریخچه شکل گیری این رشته ورزشی در هرمزگان و اقدامات و عملکرد هیات اظهار داشت: استعدادهای زیادی در بین علاقه مندان به این رشته ورزشی در استان هرمزگان در سطح ملی شناسایی شده که با اندکی توجه و سرمایه گذاری میتوان این استان را به قطب اسکواش جنوب کشور تبدیل ساخت.

وی در ادامه افزود: تلاش همکاران بنده در هیات اسکواش هرمزگان رتبه کشوری این هیات را از ٢۴ به رتبه هشتم رسانده است.

قنبری همچنین ادامه داد: مهمترین در خواست این هیات حمایت دولت جهت احداث خانه اسکواش با هدف تمرکز هیات برای معرفی و توسعه این رشته مفرح و پر تحرک است.

علی رئوفی معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان در ادامه این نشست مشترک بیان داشت: دولت برای توسعه ورزش در سراسر کشور برنامه ریزی دارد و افزایش سرانه ورزشی استان با هدف سلامت عمومی و ایجاد نشاط در دستور کار سازمان های متولی قرار دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی استان هرمزگان تصریح کرد: توسعه ورزش، آموزش، فرهنگ و … استان مستلزم انجام مسئولیت های اجتماعی بنگاه های بزرگ اقتصادی است.

رئوفی بیان داشت: برای حمایت از اسکواش هرمزگان با توجه به پتانسیل موجود در این هیات و پیگیری های صورت پذیرفته توسط فعالین این هیات،  از محل منابع استانی، ملی و مسئولیت های اجتماعی صنایع فعال در استان، تامین اعتبار می گردد.

وی همچنین ضمن تاکید بر جدیت و برنامه ریزی اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان جهت رفع مشکلات زمین محل احداث خانه اسکواش هرمزگان خاطرنشان کرد: پس از بررسی و تائید نقشه ساختمان توسط مدیرفنی اداره کل در هفته آینده کلنگ این مجموعه ورزشی به زمین خواهد خورد.

در پایان این نشست هیات اسکواش هرمزگان با اعطای لوح یادبود وکلام الله مجید از حمایت های علی رئوفی و شهریار مشیری تقدیر و با حکمی ایشان را به عضویت افتخاری هیات اسکواش هرمزگان درآوردند.