مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: در این گشت دریایی لکه های نفتی در دریا مشاهده شد که هماهنگی لازم با اداره کل بنادر ودریانوردی هرمزگان انجام و پاکسازی محل در حال انجام هست.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، حبیب مسیحی تازیانی در خصوص منشا انتشار بوی نامطبوع در شهرستانهای بندرعباس ، بندرخمیر و قشم اظهار داشت: انتشار بوی نامطبوع به دلیل ایجاد حادثه و  نشر میعانات گازی از خط لوله انتقال خوراک شرکت نفت ستاره خلیج فارس در فاصله ۴۳ کیلومتری شهر بندرعباس و ۶ کیلومتری روستای دمیلو در بستر رودخانه کل بوده است.

مسیحی تصریح کرد: در پی بارندگیهای اخیر در حوضه آبریز این رودخانه ، حجم قابل توجهی سیلاب با دبی فراوان در بستر رودخانه جاری شده به طوری که در محل حادثه ؛ عرض این سیلاب حدود ۵۰۰ متر بوده است. 

وی افزود: کارشناسان این اداره کل در اولین فرصت در محل حاضر شده و به بررسی و پایش مبادرت ورزیدند. همچنین گشت مشترک دریایی انجام و از محلهای ورود سیلاب به دریا و همچنین نوار ساحلی بندرعباس ، بندر خمیر و قشم نمونه برداری انجام شد.

مسیحی بیان داشت: در این گشت دریایی لکه های  نفتی  در دریا مشاهده شد که هماهنگی لازم با اداره کل بنادر و  دریانوردی هرمزگان انجام و پاکسازی محل در حال انجام هست.

مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان تاکید کرد: انتقال میعانات متوقف شده و کلیه امکانات پالایشگاه برای ترمیم خط لوله و پاکسازی منطقه مستقر می باشد و انتظار می رود با کاهش دبی سیلاب ، عملیات اجرایی آغاز شود.

گفتنی است : خسارت ناشی از آلودگی ایجاد شده در دریا برآورد و محاسبه شده و به زودی اطلاع رسانی  خواهد شد.

انتهای پیام