استاندار هرمزگان، مصوبات جلسه شورای اداری استان هرمزگان با محوریت بررسی مسائل بخش‌های مرکزی و لیردف شهرستان جاسک را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مهدی دوستی در پنجمین جلسه شورای اداری استان هرمزگان به منظور رسیدگی به بخش‌های استان هرمزگان که این بار با محوریت بررسی مسائل بخش‌های مرکزی و لیردف شهرستان جاسک برگزار شد، با اشاره به مصوبات این نشست در حوزه‌های مختلف، عنوان کرد: مسئله آب از چالش‌های جدی در دو بخش مرکزی و لیردف شهرستان جاسک است که در این جلسه، اعتباراتی برای آبرسانی مصوب شد و در برخی مناطق که آبرسانی زمانبر است، مقرر شد به صورت موقت با تقویت تانکرهای آبرسان، در آبرسانی تسریع شود تا مردم به آب مناسب دسترسی داشته باشند.

 دوستی ادامه داد: در زمینه اجرای پروژه‌های ورزش و جوانان، تکمیل مدارس نیمه کاره، شروع احداث مدارس جدید و ساخت مدارس تخصصی نیز مصوباتی داشتیم.

 وی افزود: همچنین با توجه به آینده‌ای که سواحل مکران در زمینه نفت دارند، برای تربیت نیروی انسانی متخصص در این زمینه نیز برنامه‌هایی دیده شد و در این راستا آموزشکده فنی و حرفه‌ای در شهرستان جاسک ایجاد می‌شود.

 دوستی با اشاره به تصویب طرح‌های مرتبط با رشد، تصریح کرد: حل مشکل بندر و گمرک گوگسر از درخواست‌های مردمی است که در این جلسه مطرح شد؛ این موضوع در صف بررسی در هیأت دولت نیز قرار دارد که تلاش می‌کنیم، موارد آن نهایی شود؛ فعال شدن بندر و گمرک گوگسر می‌تواند از محور‌های رشد این منطقه به خصوص در بخش لیردف شهرستان جاسک باشد.

وی با اشاره به مطرح شدن و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه پرورش آبزیان در شهرستان جاسک، گفت: عمده‌ترین مورد و مصوبه در این زمینه، تخصیص تسهیلات برای پرورش ماهی است که امیدواریم مردم این شهرستان نیز تعاونی‌های محلی را در این خصوص شکل دهند و اولویت نخست ما این است که از ظرفیت این تعاونی‌ها در زمینه پرورش آبزیان استفاده شود.

 دوستی خاطرنشان کرد: برای پرداخت تسهیلات در کنار مردم هستیم و در جهت تسهیل فعالیت تعاونی‌ها تلاش می‌کنیم و دولت به صورت قابل توجه در بخش پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، حمایت خوبی از تعاونی‌های مردمی خواهد داشت تا اقتصاد محلی گسترش یابد.

 گفتنی است؛ این جلسه به ریاست مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان و با حضور حسین رئیسی نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استانداری هرمزگان، امام جمعه و فرماندار شهرستان جاسک و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان در شهرستان جاسک برگزار شد.

وی همچنین در ابتدای ورود به شهرستان جاسک با حضور در گلزار شهدای این شهرستان، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام نمود.

همچنین استاندار هرمزگان ضمن دیدار با جمعی از شهروندان شهرستان جاسک، درخواست‌های آنان را مورد رسیدگی قرار داد.

بازدید از حوضچه اداره بنادر و دریانوردی شهرستان جاسک جهت احداث پارکینگ صیادی و حضور سرزده در یکی از محلات شهر جاسک و گفتگو با اهالی این محله، دیگر برنامه‌های سفر استاندار هرمزگان به شهرستان جاسک بود.

انتهای پیام