مدیر کل ارتباطات و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران گفت : شرکت مخابرات برنامه‌های گسترده‌ای را با همکاری دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها برای پایداری ارتباطات در مراسم پیاده روی اربعین، به مرحله اجرا درآورده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، محمد رضا بیدخام افزود: پیاده روی اربعین یکی از مهم‌ترین آیین‌های شیعیان است که هر ساله در ایام منتهی به اربعین حسینی برگزار می‌شود به نحوی که این رویداد در سال‌های اخیر به عنوان بزرگترین گردهمایی سالیانه مذهبی در جهان ثبت شده است، از اینرو، شرکت مخابرات ایران امسال تمهیدات ویژه‌ای برای پایداری ارتباطات مسیر‌های منتهی به پایانه‌های چذابه، شلمچه و مهران و خسروی در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه اندیشیده است.

بید خام همچنین از راه اندازی تلفن‌های همگانی رایگان در پایانه‌های مرزی خبر داد و افزود: به منظور تسهیلات برای زائران اربعین حسینی تعداد زیادی تلفن همگانی رایگان در پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه و خسروی در استان خوزستان و مهران در استان ایلام و خسروی ودر استان کرمانشاه نصب و راه اندازی می‌کند.

مسئول ستاد اربعین شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه این شرکت زیرساخت‌های لازم برای تامین پهنای باند مورد نیاز اپراتورها، نهاد‌ها و سازمان‌های خدمت رسان به زائران فراهم می‌کند اظهار داشت: با تقویت شبکه و افزایش ظرفیت، پهنای باند مورد نیاز نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف از جمله: اپراتور‌های ارتباطی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، صدا و سیما، پایانه‌های گمرک مرزی، نیروی انتظامی و نهاد‌های امنیتی و.. را تامین می‌کنیم. همچنین راه انداز ی وای فای رایگان در پایانه‌های مرزی هم از دیگر برنامه هاست.

وی در ادامه همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه پشتیبانی نیز، تیم‌های متعددی به صورت شیفت و شبانه روزی، وضعیت پایداری شبکه را کنترل می‌کنند.

انتهای پیام