استاندار هرمزگان گفت: تجمیع امکانات دستگاه ها و نهادها برای محرومیت زدایی یک ضرورت است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، مهدی دوستی در نشست بررسی نحوه خدمات دهی به ۱۳۰ روستای محروم و ۴۶ محله کمتر برخوردار در استان هرمزگان، با اشاره به فعالیت های دستگاه های اجرایی و نهادهای خدمات رسان متعدد برای رفع محرومیت و فقر در مناطق کمتر برخوردار و کمتر توسعه یافته، اظهار کرد: به منظور خدمات رسانی بهتر به این مناطق باید تمام امکانات، ظرفیت های مالی و منابع سخت افزاری تجمیع شود.

دوستی افزود: برای تحقق بخشیدن به این برنامه، وظایف هر یک از دستگاه ها و نهادهای خدمات رسان در استان به صورت شفاف مشخص شود اما با توجه به تعدد نهادها و دستگاه های خدمات رسان به محرومان، دستگاه های اجرایی بخش دولتی تنها مرجع پاسخگو در خصوص روند پیشرفت برنامه ها به استانداری خواهند بود.

وی، همچنین انتخاب افراد توانمند برای مدیریت اقدام ها در دو بخش محله های حاشیه ای و روستاهای محروم را مورد تأکید قرار داد و گفت: با توجه به همراهی بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و کمیته امداد خمینی(ره) در برنامه های محرومیت زدایی استان، اجرای برخی زیرساخت های اولویت دار مانند ایجاد منابع آبی پایدار در این مناطق ضروری است.

دوستی بار دیگر، هم‌افزایی امکانات و منابع را برای پیشگیری از اقدام های بدون هدف و بی ضابطه مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: در گام نخست باید به منظور هماهنگی بیشتر، دستگاه های متولی سه روز در هفته تشکیل جلسه دهند و ضمن رفع موانع پیش رو، گزارش میزان  پیشرفت کار را ارائه کنند.

استاندار هرمزگان، با بیان اینکه توزیع جزیره ای منابع یکی از عوامل اصلی عقب ماندگی و محرومیت برخی روستاها و ایجاد محلات حاشیه ای و فقیرنشین است، افزود: باید مدل مطلوبی برای توزیع عادلانه منابع و امکانات تعریف و برای مناطق دارای بیشترین میزان محرومیت در استان نیز باید برنامه ویژه ای تدوین شود.

دوستی همچنین به مدیران حاضر در این نشست، تأکید کرد: برنامه های پیشنهادی محرومیت زدایی باید همه جانبه باشد و بتواند نیاز این مناطق را در حوزه اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و معیشتی پوشش دهد.

انتهای پیام