مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برپایی موزه بازار دِمِستان به منظور ارائه صنایع دستی و دست ساخته های بومی جزیره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، ایوب زارعی با اعلام این خبر گفت: این موزه بازار به منظور حمایت از فعالان حوزه صنایع دستی، توسعه کارآفرینی و پاسداشت میراث هنری راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: این بازارچه جنب قلعه تاریخی قشم ( قلعه پرتغالی ها) در قالب ۳۰ غرفه طراحی و ساخته شده است و همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شروع به کار می کند.

به گفته زارعی، قبل از راه‌اندازی موزه بازار فراخوان شرکت در این رویداد بین فعالان و بانوان صنایع دستی داده شد و مورد استقبال گسترده فعالان این حوزه قرار گرفت.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در آغاز کار بنا بود، مدت زمان برپایی موزه بازار دمستان از ۱۲ بهمن تا ۱۲ اسفند باشد، اما با توجه به استقبال بانوان قشمی برای ارائه دست ساخته های بومی در این مکان پیش بینی می شود مدت زمان برگزاری آن تا بعد از تعطیلات نوروز تمدید شود.

بنابراین گزارش، موزه بازار دمستان به همت مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و با مشارکت شهرداری قشم برپا شده است.

انتهای خبر