نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بندرعباس برپا شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ،  استاندار هرمزگان در مراسم برپایی این نمایشگاه گفت: بیش از ۱۵۰ غرفه در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه صنایع دستی و پوشاک، صنایع غذایی و آرایشی و بهداشتی در این نمایشگاه حضور دارند.  

مهدی دوستی، افزود: اصلی‌ترین کاری که در روزهای آغازین دولت جدید دنبال شده، ایجاد بازارهای جدید برای عرضه محصولات تولیدی در صنایع خرد و خانگی بود؛ چرا که معتقدیم اگر بتوانیم خلق بازار کنیم تولید خود به خود افزایش پیدا خواهد کرد و می‌تواند ضریب اشتغال را افزایش دهد.

دوستی با اشاره به اینکه گرمای هوا عامل مهمی در کاهش فروش صنایع دستی مرتبط با حوزه گردشگری می‌شود، بیان داشت: برخی از مشاغل ما متکی به گردشگری هستند که در فصل تابستان با مشکل مواجه می شوند.

وی مطرح کرد : به طور معمول در فصل تابستان یک پیش‌بینی افت شغلی را خواهیم داشت و بنابراین ایجاد نمایشگاه‌ها می‌تواند به ما کمک کند.

دوستی گفت: در مشاغل خرد اگر دولت بخواهد یک برنامه مشخص حمایتی در نظر بگیرد، وام‌هایی با سود کم اصلی‌ترین و نخستین هدف دولت است که به دنبال اصلاحاتی در این زمینه هستم.  

عالی ترین مقام استان ادامه داد: به دنبال این هستیم که از محل کمک‌های فنی و اعتباری دولت بتواند بخشی از سود مربوط به وام‌های مشاغل خرد و خانگی را تامین کند که این امر یک موتور حرکتی برای تولید و اشتغال در استان هرمزگان است.  

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان نیز گفت: نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی از ۱۷ خرداد ماه برپا شده و تا ۲۲ خردادماه ۱۴۰۱ دایر است.

جلیل تراهی،اضافه کرد : این نمایشگاه شرایطی را فراهم کرده تا ۱۵۰ غرفه ‌در گروه های اصلی صنایع غذایی، صنایع دستی و سنتی، پوشاک و منسوجات و خدمات جانبی، محصولات، کالاها و خدمات خود را در معرض بازدید عموم قرار دهند.

تراهی ، عنوان کرد : از موارد برجسته این رویداد حضور راهبران شغلی در نمایشگاه صنایع دستی و استقرار میز خدمت اشتغال و ارائه برنامه های عملیاتی سال ۱۴۰۱ اشتغال کمیته امداد استان هرمزگان بوده است.

گفتنی است،  ساعت بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی مددجویان کمیته امداد هرمزگان ۱۶ الی ۲۲ از تاریخ ۱۷ تا ۲۲ خردادماه است.

انتهای پیام