رییس اتاق بازرگانی بندرعباس گفت: برگزاری اجلاس سفرای کشورهای عضو اکو در هرمزگان می‌تواند به توسعه و تعمیق روابط اقتصادی و تجاری بیانجامد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، محمد رضا صفا اظهار کرد: برگزاری اجلاس سفرای کشورهای عضو اکو در بندرعباس می‌تواند در جهت رشد و رونق اقتصادی هرمزگان و افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در این استان بسیار موثر باشد.

صفا با بیان این که تاجران هرمزگانی در برخی بخش‌ها در حال مراودات اقتصادی با کشورهای عضو اکو هستند و گره‌گشایی از برخی مشکلات صادراتی و وارداتی و توسعه روابط دوجانبه بر رشد تبادلات اقتصادی موثر است، خاطرنشان کرد: توسعه همکاری با کشورهای عضو اکو که شامل پاکستان، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان هستند، بسترهای رشد همه‌جانبه این کشورها را فراهم و در عین حال مزایای بسیاری را برای توسعه هرمزگان به عنوان ساحلی‌ترین استان ایران بدنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برخی از این کشورها برای تسهیل در فرآیندهای صادراتی و وارداتی خود و دسترسی به آبهای آزاد به سرمایه‌گذاری در پس‌کرانه بندر شهید رجایی علاقمند هستند که همین امر سبب سرمایه‌گذاری و توسعه رفت و آمدهای اقتصادی در بندرعباس نیز خواهد شد.

صفا همچنین بیان داشت: بهبود روابط تجاری ایران با کشورهای عضو اکو به توسعه روابط اقتصادی میان تجار و بازرگانان دو کشور نیز منجر خواهد شد و لذا در اجلاس سفرای اکو در بندرعباس، دیدارهایی با تجار و فعالان اقتصادی هرمزگان و همچنین نشست‌های تخصصی با تولیدکننندگان در هرمزگان نیز تدارک دیده شده است تا ظرفیت‌های هرمزگان به خوبی به اطلاع سفرای این کشورها رسانده شود.

وی عمق بخشی به روابط اقتصادی را تابعی از همکاری‌های سیاسی و بین‌المللی کشورها عنوان کرد و بیان داشت: هرمزگان ساحلی‌ترین استان ایران با ظرفیت‌های منحصربفردی است که دروازه ارتباط برخی از کشورهای عضو اکو با جهان نیز بشمار می‌رود و لذا ایجاد بستر سرمایه‌گذاری برای این کشورها در هرمزگان می‌تواند ثمرات فراوانی بدنبال داشته باشد.

انتهای پیام