اولین جلسه کارگروه برنامه ریزی و توسعه کمیته پدافند غیر عامل شهرداری بندرعباس با ریاست اصغر حسینی پور معاون معماری و شهرسازی شهرداری بندرعباس ، احمد ملائی نسب مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس و دیگر اعضای‌ کارگروه در دفتر معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، اصغر حسینی پور معاون معماری و شهرسازی با اشاره به اهمیت تشکیل کمیته و کارگروه های پدافند غیر عامل در حوزه شهر و توسعه شهری و مهم و جدی دانستن آن بیان کرد : همه دستگاه ها و اعضاء کارگروه ها در حوزه پدافند غیر عامل جهت بازدارندگی و‌پیشگیری از هر بحران می باید با همکاری و همفکری هم به برنامه‌ریزی لازم جهت شناسایی و آسیب پذیری تهدیدات و خطرات ، اولویت بندی مراکز پر خطر، شناسایی ساختمان های ناایمن ، شناسایی مکان های اسکان اضطراری، طرح هاو‌پیگیری و تلاش جهت توسعه شهری در حوزه پدافند غیر عامل بپردازند.

حسینی پور با تاکید بر اهمیت زیر ساخت های شهر بندرعباس گفت : آماده سازی زیرساخت های شهر بندرعباس قبل از بحران ، شناسایی نقاط حادثه خیز و ناایمن ، محل های اسکان اضطراری در زمان بحران از موارد مهم و بااهمیتی‌ است که نسبت به آن باید توجه ویژه شود.

وی افزود : یکی از موضوعات و‌مصوباتی که در امر پدافند غیر عامل بسیار حائز اهمیت است جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و ناایمن در سطح شهر است که توسط دستگاه و مدیریت مربوطه در حال انجام می باشد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری بندرعباس در ادامه گفت: یکی دیگر از اقدامات مهمی که‌ در دستور کار قرار داده شده است : شناسایی ساختمان های ناایمن و پرخطر و صدور اخطار کتبی به مالکین‌ آنها می باشد و همچنین از دیگرمصوبات این کارگروه شناسایی ساختمان های فاقد پایان کار با اولویت ساختمان های بلند مرتبه می باشد.

در پایان جلسه کارگروه برنامه ریزی و توسعه کمیته پدافند غیر عامل با معاون معماری و شهرسازی شهرداری و همچنین احمد ملائی نسب مدیر بحران وپدافندغیرعامل شهرداری بندرعباس و دیگر اعضاء کارگروه به گفتگو، تبادل نظر و پیشنهادات پرداختند.

انتهای خبر